ראש עירית ירושלים ניר ברקת הודיע היום (ראשון) כי יפרוש בתום הקדנציה על מנת להתמודד על מקום בצמרת הליכוד, בפריימריז לקראת הבחירות הבאות. זאת, כשבעה חודשים לפני הבחירות המקומיות שיהיו בחודש אוקטובר. ברקת אמר בהודעתו: "לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר. בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים". 



בהופיעו לפנות ערב בפני חוג המייסדים של הליכוד ב"במצודת זאב" בתל אביב אמר ברקת: "ההצטרפות שלי לליכוד היא דווקא היום. לחשתי לנתניהו באוזן - באתי לחזק אותך בתקופה לא פשוטה". לדבריו, יום ההכרזה שלו הוא יום מאוד מרגש עבורו. "התחלתי את היום עם נתניהו שהזמין אותי אליו ללשכה וחיבק אותי ואיחל לי בהצלחה. משם המשכתי ללשכת ראש העיר. ישבתי עם המנהלים הבכירים ועדכנתי אותם בעובדה שהחלטתי לסיים בעוד שבעה חודשים מהיום את כהונתי בעיר המרתקת והמאתגרת בעולם".
ניר ברקת במצודת זאב
"עכשיו אני כאן. דווקא היום היה לי חשוב לבוא לכאן להגיד שלום לוותיקים. אנחנו באנו לחזק את הליכוד. ההחלטה שלי לשרת את עם ישראל ברמה הלאומית באה אחרי שהייתי 6 שנים בצנחנים ואחרי זה 15 שנה כיזם הייטק ואחרי 10 שנים כראש עירית ירושלים". 
 

"לפני 16 שנה עזבתי את כל עסקי והחלטתי לקדם את העיר ירושלים. ירושלים זאת עיר שבה גדלתי בה פתחתי את משפחתי. הרגשתי שהיא הלכה לכיוונים הלא נכונים. היו בה מגמות שליליות של עזיבה. היו שחשבו שאבדנו את ירושלים. היום בירושלים יש תקווה ולשמחתי רואים שינויים בכלכלה, בהייטק, תרבות וספורט חינוך ורווחה. לא פחות חשוב - בריבונות ובביטחון בירושלים". 
"העיר שלנו בכיוון הנכון. החלטתי לעבור לרמה הלאומית אבל לא פחות חשוב באתי והודעתי היום שאני מעמיד את עצמי לבחירה לחברים בליכוד. אני אתכם וחלק מבשרכם. שאלו אותי למה ליכוד. קודם כל ממשלת הליכוד בראשות נתניהו איזה השגים היא צברה בבטחון, בכלכלה, בבינלאומי. חברים, מצבה של מדינת ישראל לא היה טוב כזה". 
הוא הסביר כי הליכוד היא "מפלגה ותנועה שהיא קודם כל לאומית ממלכתית דמוקרטית ועממית מחוברת ולא שוכחת את הדרך שלה ומתחברת לשטח. המובילים של המפלגה מ חוברים כל הזמן לשטח ואין מפלגה עם חיות שכזאת. עם יכולת לשאוב ידע לשאוב אנשים מהשטח. שהיא דמוקרטית באמת. עבורי אין חלופה אחרת להיות מ אשר בתנועת הליכוד". לאירוע הגיעו חברי הכנסת נאוה בוקר, אמיר אוחנה, אורן חזן ויואב קיש.
כזכור, ראש עיריית ירושלים נפגש הבוקר עם נתניהו ועדכן אותו על החלטתו. נתניהו ברך אותו ואמר: "אתה יודע מה אני אומר לאנשים שהם מספיק משוגעים לעמוס על עצמם תפקידים ציבוריים, ברכותיי ותנחומיי. בעת הזאת אני אומר ברכותיי! אני שמח מאוד להמשך שיתוף הפעולה בינינו, עשינו זאת היטב בתפקידך כראש העיר ובתפקידי כראש ממשלה. ועכשיו אני מקבל אותך בזרועות פתוחות לתנועתנו, התנועה הגדולה ביותר במדינה וזאת תוספת חשובה, צריך לעשות דברים מעכשיו למען המדינה". 

 ברקת התפקד בעבר למפלגת קדימה אבל לפני כשלוש שנים עבר לליכוד. מאז הוא פקד אלפי מתפקדים לשורות המפלגה, השתתף בכינוסי הליכודיאדה באילת ואף נוהג לארגן בסופי שבוע סיורים בירושלים לחברי ליכוד. ברקת גם ערך כנס סליחות גדול בהשתתפות כ-3,000 מתומכי הליכוד, שנערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות השרה מירי רגב. בליכוד אומרים כי ברקת מצפה להיבחר בעשירייה הראשונה של הליכוד בבחירות הקרובות.