לאחר חקירתו בתיק 4,000, שנערכה הבוקר (שני), התפנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשתי פגישות מדיניות חשובות עם שרי החוץ של גרמניה וצרפת כשבמרכזן עתיד הסכם הגרעין עם איראן. לפי דיווח בחדשות 10, ראש הממשלה העריך באוזניהם של הדיפלומטים הגרמנים והצרפתים כי נשיא ארה"ב טראמפ עומד לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ב-12 במאי.

עוד לפי הפרסום, שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר לנתניהו כי ארצו סבורה שעדיפה מציאות של הסכם גרעין עם איראן מאשר מציאות ללא הסכם. נתניהו השיב: "גם הסכם מינכן מ-1938 היה הסכם. אני רוצה להזכיר לך גם מה קרה להסכם הגרעין עם צפון קוריאה".

כמ כן, בהתייחסו לסוגיה הפלסטינית, אמר ראש הממשלה לשרי החוץ כי "ממשל טראמפ עובד על תכנית השלום שלו ולא ויתר עדיין על הניסיון לקדם את הנושא".עוד אמר ראש הממשלה לשני השרים כי אירופה צריכה לתמוך בתכנית השלום האמריקאית ולאפשר לממשל טראמפ להוביל.

"חולקים על סוגיות"

במהלך מסיבת העיתונאים לפני פגישתם אמר נתניהו לשר החוץ הגרמני כי "יש לנו ערכים ונושאי עניין משותפים, עניינים אלה משותפים לנו ולרבים באזור - למנוע את החימוש הגרעיני של איראן, לבלום את זרם התוקפנות האיראנית, שהוא כמו צונאמי באזור זה וכמובן להילחם בטרור".

שר החוץ הגרמני צינן במעט את רצונו שלנתניהו לרתום את גרמניה לשינוי ההסכם. "אנחנו ידידים, וכידידים אנחנו יכולים לחלוק על סוגיה כזאת או אחרת" אמר מאס בפגישה בלשכת ראש הממשלה, "לדוגמה הסכם וינה בסוגיית הגרעין האיראני ושתי מדינות לשני עמים, גם שם אנחנו בדעות שונות, אבל אנחנו בראש ובראשונה ידידים. אנחנו רוצים לשמוע מצד הידידים את החששות והפחדים, ולכן אני הגעתי לכאן".
שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן בחר לתמקד בקשר בין שתי המדינות כמו גם התייחס לאנטישמיות בצרפת ולמקרה בו נרצחה ניצולת השואה בפריז: "שמעתי על הזוועה של הרצח של גברת קנול בפריז, היא הייתה ניצולת שואה. כרגע לא נוכל לומר אם הסיבה לרצח הייתה אנטישמיות, אבל זה דיי סביר להניח, זה לא דבר שיפתיע ולכן זה רק עוד מחזק את העובדה שהמאבק הזה לא הסתיים, ושנצטרך להמשיך להילחם בו כנגד האנטישמיות".
היו הרבה נושאים שהעלינו אבל הנושא המרכזי הוא הביטחון וכמובן הביטחון מול איראן ותוכנית הגרעין", אמר נתניהו בסרטון שהעלה לדף הפייסבוק שלו לאחר הפגישה "הזמן נוקף, אנחנו יודעים שהנשיא טראמפ בעוד שבועות אחדים יקבל את החלטתו. הם רצו לשמוע את דעתנו ומתחשבים בדעתנו, רוצים לשמוע אותה" נתניהו התייחס בסרטון גם לחקירתו בפרשת 4,000 "היה לי עוד מפגש היום, בנושא אחר. גם הוא קשור לביטחון אבל סוג אחר של ביטחון: הביטחון המוחלט שלי, אחרי המפגש הזה כמו המפגשים האחרים, שלא יהיה כלום - כי לא היה כלום".