אחרי שנחקר בראשית השבוע בפעם השנייה במעונו ברחוב בלפור בירושלים על מעורבותו בפרשת בזק, היא פרשת 4000, נדרש ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך לתאם בהקדם מועד נוסף לחקירה. כזכור, פורסם ב"מעריב־השבוע" כי החוקרים לא יסתפקו בשני המועדים שבמהלכם נחקר ראש הממשלה וכי הם ידרשו לפחות מועד אחד נוסף. עם זאת, ייתכן כי החוקרים לא יסתפקו בכך הפעם, וראש הממשלה יידרש לתאם שני מועדים נוספים, במיוחד אם יוחלט לאחד בסופו של דבר את פרשת 4000 עם פרשת 2000 – השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס.



יצוין כי בתום חקירתו של ראש הממשלה בראשית השבוע הבהירו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, וחוקרי הרשות לני"ע לנתניהו כי בשל צורכי החקירה הוא נדרש לחקירה נוספת. צוות החקירה ביקש מראש הממשלה לבדוק היטב ביומנו ולתאם עם המשטרה מועד נוסף, בשלב זה אחד, לחקירה במעונו בירושלים.



שרה ויאיר נתניהו. צוות החקירה ימשיך לבחון לעומק את גרסאותיהם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שרה ויאיר נתניהו. צוות החקירה ימשיך לבחון לעומק את גרסאותיהם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בימים אלו אמורה נציגת לשכתו של ראש הממשלה לעדכן את חוקרי המשטרה במועד המתאים כדי להמשיך בחקירה. עד אז ימשיך צוות החקירה לבחון לעומק את גרסאותיהם של שאר המעורבים בפרשה, בהם רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו, בנם יאיר, שאול אלוביץ' מבעלי השליטה בבזק ובאתר וואלה, רעייתו איריס, סטלה הנדלר מנכ"לית בזק, ראש לשכתו לשעבר דוד שרן, מנהל המטה שלו במשרד התקשורת עו"ד איתן צפריר, וכן את עדויותיהם של עדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ.



בינתיים אתמול דחה עו"ד אייל כהן, פרקליטו החדש של ראש הממשלה, את הטענות שלפיהן הצטרף לצוות ההגנה לאחר שבעבר ייצג הן את ניצב רוני ריטמן ראש להב 433 בפרשת ההטרדה המינית, והן את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהוא זה שאמור לקבל את ההחלטות בסופו של דבר ולקבוע האם יוגשו כתבי אישום כנגד נתניהו ובאלו פרשות. לטענת עו"ד כהן, אין ממש בטענה כי בשלב ההתלבטויות אם להצטרף לצוות ההגנה עלתה סוגיה זו, וכי ראש הממשלה הוא שהעלה אותה.