שר החינוך, נפתלי בנט, פנה הערב (חמישי) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הציע פשרה במחלוקת סביב סוגיית הנאום בטקס הדלקת המשואות לרגל חגיגות ה-70 למדינה. על פי הצעתו של בנט, באופן חד פעמי תתאפשר חריגה מן הפרוטוקול כך שראש הממשלה יהיה הנואם המרכזי בטקס הענקת פרסי ישראל, כאשר לאחריו יישא בנט דברים בפני הקהל. עד כה, בטקס הענקת פרס ישראל נאמו שרי החינוך לדורותיהם, כאשר ראש הממשלה, נשיא המדינה ומכובדים נוספים כיבדו את הטקס בנוכחותם בשולחן הנשיאות.
במכתבו כותב בנט: "בייחוד בשנת ה-70 למדינת ישראל, עלינו לקיים את חגיגות יום העצמאות כאירוע מאחד ולא מפלג, אשר ישאיר שמחה וגאווה בלב העם. אני קורא לך לקבל הצעה זו מתוך רצון לאפשר את קיומן של החגיגות ברוח אחדות וממלכתיות, ועל מנת שנצא כולנו לחופשת הפסח ללא מחלוקות שיעיבו על אוירת החג". 
עוד הוסיף השר כי "לאור היותו של טקס פרס ישראל אירוע ממלכתי ראשון במעלה, כאשר חתני וכלות הפרס מבטאים יותר מכל את מיטב גווניה של החברה הישראלית, אני רואה בכך הצעה הולמת שמכבדת את ראש הממשלה וכן פתרון ראוי למחלוקת שנוצרה".

בתוך כך, ב"החדשות" דווח כי יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין אמר בשיחות סגורות: "נוכחותו הפיזית של תנניהו לא מפריעה לי, אבל נוכחותה של מירי רגב הופכת למטרד. מירי רגב רבה עם כל מי שמעליה ברשימת הליכוד. אין גבול לרצונה לסכסך בין ח"כים מהליכוד לבין רה"מ". עוד אמר, על פי הדיווח: "אין לי שום בעיה עם ראש הממשלה יישרנו את ההדורים לפני שבועיים. היא לא מצליחה להבין שהטקס הוא לא חלטורה".