בצל העימותים האלימים שהתרחשו בסוף השבוע האחרון סמוך לגדר המערכת ברצועה עזה, הצהיר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בראיון בכאן ב', כי "לא תקום ועדת חקירה של האירועים", והוסיף: "אם תקום ועדה בינלאומית שתבקש לבדוק את הנושא - לא נשתף עמה פעולה". מלבד זאת, הוא תקף את דרישתה של ח"כ תמר זנדברג להקים כזו, כשאמר: "מרצ כבר מזמן לא מייצגת את האינטרס הישראלי".  



"אני רוצה לומר תודה לחיילי צה"ל", אמר ליברמן בפתח דבריו. "אם אני מסכם את צעדת הטרור של חמאס, אז אפשר לומר שהחג עבר בשקט - אין חייל שנפגע באירועים. חיילינו עשו את העבודה באופן הכי טוב שרק אפשר".



"הדבר השני שכדאי להדגיש", המשיך, "הוא שהסיפור של הצעדה עלה לחמאס 15 מיליון דולר. אתה יודע כמה תרופות אפשר לקנות בסכום הזה? עצם העובדה שהוא מקציב סכום כזה לפעילות טרור מובהקת זה אומר הכל. עם זאת, גם פה צריך להדגיש שהגיעו קצת יותר מ-40 אלף איש לגדר, 90 אחוז מהם פקידי ופעילי חמאס שמקבלים שכר מחמאס, ומשפחותיהם. פשוטי העם לא הגיעו".



זנדברג. תחת אש. צילום: גילי יערי, פלאש 90
זנדברג. תחת אש. צילום: גילי יערי, פלאש 90



לדבריו, "מדובר פה באנשים שהגיעו חמושים ומחופשים במסווה של הפגנה לא אלימה. מה זה ניסיון לפרוץ את הגדר? זו פגיעה בריבונות. כל מדינה שהיו מנסים לפרוץ את הגדר שלה הייתה מגיבה קשה יותר מאתנו, ולכן מצעד הצבועים של ועדת החקירה צריכים להבין שהיא לא תקום ולא תהיה. לא תהיה שום חקירה בינלאומית. אנחנו לא נשתף פעולה עם שום חקירה כזו. צר לי על כך שגם במדינת ישראל יש אזרחים שמצטרפים לקולות האלה. מרצ מזמן לא מייצגת את האינטרס הישראלי, הם מייצגים את האינטרס הפלסטיני בכנסת ישראל".



בתוך כך, הוא איים כי "אנחנו יכולים להגיב בצורה חריפה יותר בפעם הבאה, אך אני בספק שבהסתמך על התוצאות, אלו שהפגינו ינסו אותנו שוב. נגיב בצורה חריפה כמו שהגבנו בפעם הזו, ולא נהסס להשתמש בכל מה שעומד לרשותנו".



"שמעתי שצריך תהליך מדיני", הוסיף ליברמן. אנחנו עשינו שני תהליכים - אוסלו וההתנתקות - וחמאס השקיע מיליונים בייצור רקטות ומנהרות. איזה טענות יש לחמאס?".