לאחר העימותים שנרשמו בסוף השבוע בעזה, דיווחו הבוקר (ראשון) מקורות פלסטינים ומצרים דיווחו כי מצרים פועלת בזירה המקומית והבינלאומית למניעת הסלמה בגבול הדרומי עם הרצועה. על פי הדיווח, מצרים נמצאת במגעים דיפלומטים בנושא עם ארצות הברית, ישראל, הרשות הפלסטינית והפלגים הפלסטינים, בהם חמאס והג'יהאד האסלאמי.



במהלך העימותים נהרגו, על פי משרד הבריאות הפלסטיני, 16 תושבי הרצועה. בהמשך הודיע חמאס כי חמישה מהם, ג'יהאד פרינה בן 35 מעזה, שהוגדר כ"מפקד בשטח", מוחמד אבו-עמרו בן 27 משכונת שג'אעיה, אחמד עודה בן 19 ממחנה הפליטים אל-שאטי, סארי אבו-עודה בן 27 מבית חאנון ומסעב אל-סלול בן 22 מאל-נסיראת, היו פעילים בארגון.



עם זאת, מנהיג התנועה ברצועה אסמעיל הנייה, סבר כי התהלוכה מהווה הישג עבור עמו, כשהכריז כי "תהלוכת השיבה שברה את כללי המשחק והפוליטיקה". "השהידים שנפלו אתמול ציירו בהקרבה שלהם את המסלול לשיבה ולחירות", קבע הנייה בשיחה שקיים אתמול עם ביטון חמאס, א-ריסאלה, והוסיף: "הצעדות פתחו את המסלול בפני השיבה לכל אדמת פלסטין".



ההפגנות ברצועה. צילום: AFP
ההפגנות ברצועה. צילום: AFP



הנייה אמר את הדברים בשיחה שבה הביע את השתתפותו בצער משפחתו של האמן הפלסטיני מוחמד אבו עמרו. "התהלוכות שברו את כלל המשחק וחוקי הפוליטיקה", אמר המנהיג הפלסטיני למשפחות ההרוגים. "אתם האדונים שלנו בזמן העבדות, הענקים בזמן התבוסה והמכובדים בזמן ההשפלה. יום התהלוכה הגדול הוא אחד מהימים הבולטים בהיסטוריה של ההתנגדות והעם הפלסטיני".



במהלך שבת התחדשו ההפגנות, ולפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית נפגעו 35 פלסטינים באורח בינוני מירי חי, מהם חמישה ממזרח לג'בליה, 13 ממזרח לעזה, שניים ממזרח לאל-בורייג' וחמישה ממזרח לרפיח, כאשר בנוסף, טופלו עשרות בשטח בגבול המזרחי של רצועת עזה.