השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין הבוקר (שני) בגלצ, ותקף את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בעקבות העימות בין האחרון לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתפתח ביממה האחרונה בעקבות האירועים בגבול עזה. בין השאר אמר השר ארדן כי ייתכן ובדיעבד לא היה צריך לאשר את הסכם הפיוס בין שתי המדינות, וכי ישראל צריכה לפעול נגד טורקיה בזירה הבינלאומית ולהכיר בטבח הארמנים על ידי האימפריה העות'מאנית.



"אני לא שלם עם ההצבעה, לא הייתי שלם גם אז", אמר ארדן והוסיף, "היו הרבה מאוד שיקולים לכאן ולכאן, התכוונתי להתנגד, אבל לאור מגעים עם נתניהו, ולחץ שהופעל על חמאס בנוגע להשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הסכמתי. במחשבה לאחור, ייתכן ולא היה צורך לאשר את ההסכם". עם זאת, הסביר השר כי מדובר במחשבה בדיעבד,  והוסיף שלישראל "אין את הלוקסוס לסרב להסכם פשרה מול אחת המעצמות במזרח התיכון, בוודאי כשהתשלום פעוט".



"לא הפגנה, פיגוע". צעדת השיבה, צילום: רויטרס
"לא הפגנה, פיגוע". צעדת השיבה, צילום: רויטרס



"האו"ם - משרד החוץ של החמאס"



השר המשיך ודיבר על השפעת טורקיה באזור ואמר כי "ארדואן האנטישמי ממשיך לתמוך בחמאס, לפעול בירושלים" ואמר כי לדעתו על ישראל "להציג את הערכים של הטורקים בעולם, כולל להכיר ברצח הארמנים. צריך לעמוד מול העוינות והאנטישמיות של ארדואן, יש פה דבר מוזר שמדינה כמו טורקיה, שטובחת בכורדים, כובשת את צפון קפריסין, מתקבלת כמדינה לגיטימית במערב", הוא אמר. 



בנוגע להפגנות שהתרחשו סמוך לגדר, בהן נהרגו 16 מפגינים, 10 מהם פעילי חמאס, אמר ארדן כי "אנחנו צריכים לראות את ההפגנות לא כמו השקרים של חמאס - הפגנות אזרחיות, אלא כמו מה שהן, פיגוע, וצריך לסכל אותן, אם צריך בנשק חי, כמובן שצריך לחשוב על הסברה. אני סומך על צה"ל בעניין הזה". ארדן פסל את הראיון של שיתוף פעולה בחקירה בינלאומית, והאשים את האו"ם בתמיכה חד צדדית בחמאס. "ישראל לא צריכה לשתף פעולה עם האו"ם שהוא גורם עויין, שהוא הפך למשרד החוץ של החמאס. אם היו תקלות, יש לנו גורמי חקירה, אבל זה לא הזמן לחשוב על זה, אנחנו באמצע עימות, שבזמן שאנחנו חוגגים את העצמאות הוא ירצה להראות נכבה מלאת נפגעים", אמר השר.