תגובות חריפות במערכת הפוליטית לאחר סיבוב הפרסה שביצע הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית מתווה המסתננים. בעקבות הביקורות, נתניהו הצהיר כי הוא משעה את יישום ההסכם. יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר: "‏ערב עצוב, מביך ובעיקר מטריד. אין לנו שום סיבה להניח שבנושאי ביטחון, תהליך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה טוב יותר".



גם ח"כ יחימוביץ' לא חסכה בביקורת. "איזה קשקוש. הוא ממילא לא יכול לגרש יותר אפילו אדם אחד נוסף. השעיה משמעה שכולם נשארים פה, בלי שום הסכם עם שום מדינה במערב. עליבות", כתבה בטוויטר.



ח"כ איציק שמולי אמר על הודעת נתניהו: "הציבור כבר מסוחרר מהזגזוגים של נתניהו והכניעה המבישה הזו למתלהמים של הימין היא העדות הטובה ביותר שהוא איבד את זה וצריך ללכת. פשוט מנהיגות חלולה, פחדנית וזגזגנית שמתנהלת על ידי סקרים ומצבי רוח במקום מתוך קור רוח ושיקול דעת. תכנית הגירוש לא תעמוד בשום מבחן ציבורי ומשפטי- ואני מציע לראש הממשלה לזגזג פעם נוספת ולמנוע מעצמו מבוכה נוספת".



בימין הביעו את שביעות רצונם מהתפנית המפתיעה. שר החינוך נפתלי בנט בירך על המהלך ואמר: "מדובר בהסכם רע המהווה התקפלות בפני הקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת והיה הופך את ישראל לגן עדן למסתננים. השהיית המתווה אינה מספקת. עלינו להתקדם למתווה חדש שיוציא מסתננים בלתי חוקיים מישראל. ישראל אינה לשכת התעסוקה של העולם".



השר אופיר אקוניס אמר: "מברך את ראש הממשלה נתניהו שהחליט לקיים דיון מחודש במתווה המסתננים. אם חולדאי, יחימוביץ׳ והשמאל הקיצוני כל כך צהלו, כנראה שהמתווה היה שגוי מעיקרו".



כזכור, נתניהו פרסם הערב הודעה בה הוא הצהיר כי הוא משעה את המתווה שהושג עם האו"ם. "אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. לכן החלטתי להיפגש יחד עם שר הפנים אריה דרעי עם נציגי התושבים מחר בבוקר. בינתיים אני משעה את יישום ההסכם, ולאחר שאפגש עם הנציגים אביא את ההסכם לבחינה מחודשת", אמר.