הציבור לא מרוצה מהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ביממה מאז הודיע על קבלת הסכם המסתננים עם סוכנות הפליטים של האו"ם, ועד ביטולו, כך עולה הערב (שלישי) מסקר שביצע ערוץ 10, שנערך לאחר השעיית ההסכם. רק 10% הגדירו את התנהלות נתניהו כטובה מאוד, בעוד 33% הגדירו אותה כגרועה ו23% כלא טובה כל כך. 23% ממשתתפי הסקר הגדירו את התנהלותו של ראש הממשלה כסבירה, ועוד 11% לא ענו.



אך לא רק ראש הממשלה זוכה לפופולריות נמוכה בסקר שפורסם. גם המתווה אותו הציג נתניהו, בו כמחצית מהמסתננים יישארו בישראל, ומחציתם השנייה תיושב במדינות המערב זוכה להתנגדות, כאשר 47% ממשתתפי הסקר התנגדו למתווה ורק 34% הביעו בו תמיכה. נתון זה משתקף גם במחקר התגובות בפייסבוק שפורסם במהדורת "החדשות". 



על פי המחקר, בשעות אחרי שנתניהו הודיע על המתווה אליו הגיע עם סוכנות הפליטים, התנהלו כ-960 דיונים ציבוריים בנושא, שגררו יותר מ-30 אלף תגובות. בפייסבוק ההפרש בין תומכי ומתנגדי הגירוש היה קטן יותר, אך עדיין 53% מהציבור הביעו את התנגדותם להסכם, ורק 47% תמכו בו. באופן מפתיע, אחד המתנגדים להסכם היה יאיר נתניהו, שעשה לייק לפוסט של אחת ממובילות המאבק נגד המסתננים, שפי פז. 



אך למרות ההתנגדות למתווה, סקר ערוץ 10 לא מראה ירידה בתמיכה במפלגת הליכוד. על פי הסקר אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב-32 מנדטים, יש עתיד ב-21, הרשימה המשותפת ב-13, המחנה הציוני ב-12, הבית היהודי ב-10, כולנו ב-7, מרצ ב-7, ישראל ביתנו ב-5, יהדות התורה ב-5, הרשימה החדשה של אורלי לוי ב-5 וש"ס ב-4 מנדטים.