יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, אמר הבוקר (רביעי) כי לוועדת החקירה הפרלמנטרית שתוקם לבחינת הקרן החדשה לישראל לא תהיה "תוצאה אופרטיבית" וכי מטרתה היא רק "להעלות את הנושא לשיח הציבורי". אמסלם האשים בראיון לכאן ב' את ארגוני השמאל בטרפוד הסכמים עם מדינות אפריקאיות ואמר כי הוא תומך בהסכם המקורי שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני שאי קבלת החלטה בעניין "רק מחריפה את הבעיה".
"כמעט כל נסיעה שלו לאפריקה הוא ישב ודיבר עם ראשי מדינות כדי שיהיו מוכנים לקלוט אצלם את מהגרי העבודה, כמובן לא בחינם", אמר אמסלם. "בסופו של דבר באו עמותות השמאל, הקרן החדשה, קרן רוזה לוקסמבורג שפועלת בגרמניה. עוד עמותות שמקבלות מימון ממדינות באירופה, הן מטרפדות. נוצר מצב שאנחנו תקועים עם עשרות אלפים. מפריעים לו ארגוני השמאל, טייסים אומרים שלא יטיסו אותם, לא ראיתי אותם מפגינים נגד גירוש גוש קטיף. ראיתי בעמונה שהרסו להם את הבתים, לא ראיתי מישהו מהשמאל יוצא להפגין. כשמדובר ביהודים זה סטנדרט אחד, לערבים ומהגרי עבודה זה סטנדרט אחר".
יו"ר הקואליציה גיבה את החלטתו של נתניהו לחתום על הסכם עם האו"ם בסוגיית המסתננים. "לא לעשות כלום זה הדבר הכי פשוט. ראש הממשלה כנראה ראה שיש גם שרים שמביעים עמדה אחרת ואמר 'בוא נעשה הולד ונראה מה נעשה שוב פעם'. אחרי החגים הוא יכנס את הקבינט ויעשה דיונים", אמר אמסלם. "אתה בעצם בוחר בין גרוע לגרוע יותר. הרי להוציא אותם אי אפשר, אי אפשר לא לקבל החלטה. בסופו של דבר מבחינתי כל החלטה היא ראויה כל עוד היא חוקית. אני מקווה שבשנים הקרובות המצב ישתפר בדרפור אבל חוסר הטיפול הוא הכי גרוע מבחינתי. כל החלטה שלא מתקבלת בעניינם רק מחריפה את הבעיה. ראש הממשלה אמר 'נעשה פאוזה קטנה, נחפש עוד מדינה שתקלוט אותם', שזה משהו שארגוני השמאל לא רוצים שיקרה".

בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


חבר הכנסת מהליכוד הסביר כי החלטתו של נתניהו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בראשותו לבחינת הקרן החדשה לישראל לא תביא לתוצאה משמעותית. "אני אבחן את הנושא, למרות שאני אומר מראש מעמדה של ועדת חקירה פרלמנטרית ככל ועדה בכנסת", אמר אמסלם. "התוצאה שלה להעלות את הנושא לשיח הציבורי. אם בנט יש לו רעיון טוב שיביא אותו מחר בבוקר. הכנסת בדברים האלה אין לה סמכויות, היא לא יכולה לזמן גורמים פרטיים. זה לא שאלה של חארטה. זה כמו עשרות ועדות חקירה פרלמנטריות לאף אחת מהן אין תוצאה אופרטיבית".

אמסלם גם תקף את חברי הליכוד שלא יצאו להגנתו של ראש הממשלה בתקשורת. "לא יודע למי פניתם. התקשרת אליי, ביקשת, אני שמח מאוד. אני רואה את זה כבושה, כל איש ליכוד צריך להגן על מדיניות הממשלה, בשביל זה הוא נבחר. אני לא מגן על נתניהו אם הוא קונה סנדוויצ'ים עם נקניק או גבינה אלא על החלטות שאני כאזרח מעורב בהן". 



הפגנה נגד גירוש המסתננים. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה נגד גירוש המסתננים. צילום: אבשלום ששוני