לראשונה מאז 1967, ביקרו השנה אלפי נוצרים-קופטים מצריים בירושלים ללא הגבלה, כך דווח בעיתון "אל חיאת" היוצא בלונדון. הגידול החד במספר המבקרים הקופטיים נובע מהגמשה שחלה לאחרונה ביחס של הכנסייה הקופטית כלפי ביקור המאמינים בירושלים.



במשך שנים נאכף האיסור לנסוע לירושלים, עליו החליט האפיפיור הקופטי קריליס השישי לאחר כיבוש מזרח ירושלים במלחמת ששת הימים ב-1967, באמצעות צעדי ענישה שונים, שהגיעו אף לאיסור כניסת מאמין שביקר בעיר לכנסייה עד שחזר בו בפומבי וביקש את מחילת האפיפיור. לאחרונה, תחת הנהגת האפיפיור הקופטי תיאודורוס השני, הגמישה הכנסייה את יחסה באמצעות הימנעות מהטלת ענישה על מבקרים.



ההגמשה ובעקבותיה הגידול במספר המבקרים החלו בעיקר לאחר ביקורו של תיאודורוס השני בירושלים בנובמבר 2015. בנוסף על אי-הענישה, הגמשת היחס לביקורים בירושלים באה לידי ביטוי בכך שהחלו להתיר לחברות תיירות לפרסם טיולים לירושלים בתוך הכנסיות עצמן.



מאז שלשום יצאו ממצרים כאלף קופטים בדרכם לנמל התעופה בן-גוריון ומשם לירושלים, וגורם המקורב לכנסייה הקופטית מסר לעיתון כי חברות תיירות פרטיות מארגנות השנה ביקור של כ-7,000 תיירים קופטים לירושלים, לדבריו במטרה "לשמור על זהותה של העיר" ולבסס בה את הנוכחות הנוצרית.