ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) לדבריו של נשיא איראן, חסן רוחאני, על רקע פגישתו של האחרון עם נשיאי רוסיה וטורקיה באנקרה ואמר כי "אין גבול לאבסורד. תמנון הטרור האיראני מאשים את ישראל בטרור. אם רוחאני אינו בקי בפעולות הטרור והחבלה ש'כוח קודס' האיראני מבצע מדי יום בסוריה, ישראל תוכל לעדכן אותו".

יממה לפני פגישת הפסגה המשולשת, קיים אתמול רוחאני מסיבת עיתונאים באנקרה, והאשים את ישראל במצבה של סוריה. רוחאני טען כי "ישנה התערבות ישראלית בסוריה" והיא מובילה להתדרדרות והחמרת הבעיות בסוריה. קודם לכן, הגיע שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לטורקיה וטען כי מעורבות מה שהוא הגדיר כ"טרוריסטים" ונוכחותם בסוריה פחתה וזאת בעקבות פעילות ממשלו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.

במקביל לפגישה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום כי הוא מוכן להשאיר את צבא ארה"ב בסוריה קצת יותר זמן, אבל לא רוצה התחייבות ארוכת טווח, כך על פי גורם בכיר בממשל. לדברי הגורם, הנשיא רוצה להבטיח שדאעש יובס וכי מדינות אחרות ייקחו אחריות ועזרו לספק יציבות בסוריה. הדברים באים שבוע לאחר שהנשיא הודיע כי בכוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה. "אנחנו מביסים את דעאש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה".

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "המשימה הצבאית להכחיד את ארגון המדינה האסלאמית בסוריה מתקרבת לסיומה המהיר, כשדאעש כמעט הושמד. ארצות הברית ושותפותיה מחויבות להעלים את הנוכחות הקטנה של דאעש בסוריה שכוחותינו טרם השמידו. נמשיך להיוועץ בבעלות בריתנו וידידינו בנוגע לתוכניות העתידיות. אנחנו מצפים שמדינות נוספות באזור ומחוצה לו, כולל האו"ם, יפעלו להבאת שלום ולהבטיח שדאעש לא יקום מחדש".

יציאתה של ארה"ב מסוריה צפוייה לחזק את הנוכחות הרוסית-איראנית במדינה, ולהוות במידה רבה חותמת אחרונה להצלחת האחרונות להציל את משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.