שר הפנים התייחס היום (שישי) לראשונה למתווה המסתננים שהושג עם נציבות הפליטים של האו"ם, אותו ביטל לבסוף ראש הממשלה ואמר כי לא הוא ניהל את המשא ומתן על קיום ההסכם. "מי שניהל זה המל"ל בידיעה ובהסכמה של נתניהו. הטעות הייתה שלא התנהלו נכון מול שרי הממשלה", הסביר דרעי בכאן ב'.
שר הפנים ציין כי קיימת מדינה שלישית נוספת שתקבל את המסתננים, זאת לאחר שנודע כי ההסדר עם רואנדה לא יתקיים. "יש מדינה שלישית נוספת שמוכנה לקבל את המסתננים, גם שלא מרצונם. אנחנו מקווים שבג"ץ לא יעכב אותנו. אם לא יהיה פתרון, נחוקק חוק חדש עם פסקת ההתגברות, זה יפתור את העניין", אמר.
בנוסף, התייחס דרעי למצב מפלגתו בסקרים ואמר: "אין עוד מפלגה שעובדת כל כך קשה לטובת הציבור שלה וכמובן שגם לכלל ישראל, כמו ש"ס. שואלים אותי למה אני מתנגד להורדת אחוז החסימה - כי אנחנו מגרדים את הסקרים. אני רגוע. אנחנו מכירים את השטח. מעריך שנביא יותר משבעה מנדטים".

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה אתמול על שחרור 58 מסתננים המוחזקים בכלא סהרונים. המשוחררים יוכלו להתגורר ולעבוד בכל מקום למעט שבע ערים: בני ברק, תל אביב, פתח תקווה, ירושלים, אילת, נתניה ואשדוד. מדובר בקבוצה של מסתננים שנכלאו עקב סירובם לצאת לרואנדה, שההסכם עמה קרס, ובעקבות כך סירובם הפך לחסר משמעות. עוד קודם לכן השיבה המדינה לבג"ץ כי ישראל בודקת את אפשרות גירוש המסתננים למדינת יעד אחרת ואף נשלח שליח מיוחד לבדוק את הנושא. 
 
אתמול פורסם כי אותה מדינה היא אוגנדה, אך שר החוץ שלה הנרי אוריים אוקלו הכחיש שארצו הגיעה להסכם עם ישראל על גירוש מהגרים לתחומה. בשיחה עם סוכנות הידיעות אי־פי אמר אוקלו כי אם המהגרים אכן היו מגיעים לאוגנדה, ארצו הייתה "מתעקשת שחברות התעופה יחזירו אותם למדינה שממנה הגיעו. אין לנו הסכם, הבנה כלשהי, באופן רשמי או בלתי פורמלי, עם ישראל, שהם יזרקו את הפליטים שלהם פה",הדגיש.