סוף לסאגה? מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר הערב (חמישי) כי הוא ככל הנראה יגיע לטקס הדלקת העצמאות בערב יום העצמאות ה-70. עם זאת, הגורמים הדגישו כי טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתנגד להשתתפות נתניהו בטקס, שבאופן מסורתי מנוהל על ידו כראש הרשות המחוקקת, ובלשכתו הכחישו עד כה כי ישנה הסכמה בנושא. מנגד, שרת התרבות והספורט מירי רגב ביקרה בחריפות את אדלשטיין על התנגדותו ותמכה בהשתתפות ראש הממשלה.



עדיין לא בטוח אם נתניהו רק יגיע לטקס כאורח או גם ינאם בו, שכן כל 120 חברי הכנסת מוזמנים לאירוע כאורחים וכידוע נתניהו נושא גם בתואר זה. במקרה כזה גם היריבות בין נתניהו לאדלשטיין צפויה לדעוך, כל זאת כמובן במקרה וראש הממשלה אינו מתכוון לנאום בטקס.



מוקדם יותר דווח כי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, ישתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב ויתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ, זאת לכבוד חגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל. במשרד התרבות מסרו כי מדובר בפעם הראשונה בתולדות טקסי הדלקת המשואות בה ראש מדינה זרה נמנה בין מדליקי המשואות.


הרננדז, שהינו בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ והחל את דרכו הדיפלומטית בהשלמות בקורס מנהיגות חברתית של משרד החוץ בשנת 1992, אישר הגעתו לטקס ויתלווה למדליקת המשואה של מרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ (מש"ב).