ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון קרא היום (שישי) לאזרחי ישראל להחרים את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך טקס הדלקת המשואות, וטען כי החריגה מפרוטוקול הטקס תהפוך את האירוע מממלכתי לפוליטי. גילון כתב בקבוצת וואטסאפ שפתח כי במקרה שראש הממשלה ינאם,"כל הצופים הרוצים להביע את מחאתם על הפיכת האירוע הממלכתי ביותר במדינה לאירוע פוליטי של נתניהו, יכבו את הטלויזיה או יעבירו ערוץ בזמן נאומו", והוסיף כי "זו מחאה שאפשר למדוד ולקבל נתונים כמעט בזמן אמת. אם יעשו זאת כמה מאות אלפים יכול להיות לכך אפקט ציבורי מרשים".



כזכור, אתמול נמסר מסביבת ראש הממשלה כי נתניהו ככל הנראה יגיע לטקס הדלקת העצמאות בערב יום העצמאות ה-70. עם זאת, הגורמים הדגישו כי טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתנגד להשתתפות נתניהו בטקס, שבאופן מסורתי מנוהל על ידו כראש הרשות המחוקקת, ובלשכתו הכחישו עד כה כי ישנה הסכמה בנושא. מנגד, שרת התרבות והספורט מירי רגב ביקרה בחריפות את אדלשטיין על התנגדותו ותמכה בהשתתפות ראש הממשלה.



עדיין לא בטוח אם נתניהו רק יגיע לטקס כאורח או גם ינאם בו, שכן כל 120 חברי הכנסת מוזמנים לאירוע כאורחים וכידוע נתניהו נושא גם בתואר זה. במקרה כזה גם היריבות בין נתניהו לאדלשטיין צפויה לדעוך, כל זאת כמובן במקרה וראש הממשלה אינו מתכוון לנאום בטקס.