ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיימו ביום רביעי האחרון שיחת טלפון מתוחה בעקבות כוונתו של האחרון להוציא את הכוחות האמריקאים מאדמת סוריה "בקרוב מאוד", כך חשפו היום (שישי) בכירים בארה"ב שצוטטו בתקשורת האמריקאית. נתניהו גם הודה לנשיא ארצות הברית על התחייבותו לביטחונה של ישראל, וכן על תמיכתה של וושינגטון בישראל באו"ם, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. 



כזכור, ב-29 במרץ אמר טראמפ כי הצבא האמריקאי יצא מהמדינה שבה מתחוללת מלחמת אזרחים מאז שנת 2011 בזמן הקרוב. "ניתן לאנשים אחרים לטפל בזה עכשיו", הסביר נשיא ארה"ב.  על פי הדיווחים בארה"ב, יותר מ-2,000 חיילים אמריקאים מוצבים במזרח סוריה, בנוסף לכמה אלפים אחרים שנמצאים בצפון המדינה.



"השקענו שבע טריליון דולר במזרח התיכון. ואתה יודע השגנו? שום דבר", אמר טראמפ. ואולם, ביום שישי האחרון הפנטגון הסתייג מדבריו של טראמפ ואמר כי התוכניות הצבאיות האמריקאיות בסוריה נותרו ללא שינוי.



ארצות הברית משתתפת בלחימה בסוריה כחלק מקואליציה מערבית, ששהוקמה כדי להילחם בארגון דאעש ב-2014. אמנם רוב הפעילות הקרקעית במסגרת הקואליציה בוצעה באמצעות כוחות ערבים וכורדים מקומיים, ארה"ב ושאר מדינות המערב השתתפו בתקיפות אוויריות ואימוני הכוחות המקומיים. לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן, הוא שלח כוחות מיוחדים לאזור א-רקה, אחד ממעוזי דאעש האחרונים, אך גם שם, מרבית הכוח הלוחם הורכב מכוחות הכורדים.



יציאתה של ארה"ב מסוריה צפוייה לחזק את הנוכחות הרוסית-איראנית במדינה, ולהוות במידה רבה חותמת אחרונה להצלחת האחרונות להציל את משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיימו שיחת טלפון מתוחה בעקבות כוונתו של האחרון להוציא את הכוחות האמריקאים מאדמת סוריה "בקרוב מאוד", כך לפי בכירים בארה"ב שצוטטו בתקשורת האמריקאית.