שרת התרבות והספורט מירי רגב, הגיבה הערב (שבת) למכתבה של יו"ר מרצ תמר זנדברג בנוגע להשתתפותו של נשיא הונדורס בטקס המשואות. "מוטב היה שכל אותם צעקנים מהשמאל ובראשם הגב' זנדברג היו שומרים על הממלכתיות של טקס הדלקת המשואות ועל האינטרסים הממלכתיים של מדינת ישראל בכלל, במקום לתפוס לעצמם כותרות. מוטב היה לו בדקו מול משרד החוץ את הדברים בטרם השמיעו את קולם", אמרה.



רגב הוסיפה: "מדובר בהשמצות סרק שאין להם שום בסיס ואני מציעה לכל אותם "משועממים" להפסיק לחפש את מה שאינו קיים רק כדי להראות שהם כאילו נוכחים בחיינו. הנשיא חואן אורלנדו הרננדס הינו מבכירי הבוגרים של קורסי המש"ב, הוא נבחר לנשיאות הונדורס בבחירות דמוקרטיות אשר קיבלו הכרה ע"י ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם כמו מדינות רבות בעולם. בניגוד לטענות ח״כ זנדברג הנשיא הרננדס פועל בנחרצות ובהצלחה נגד קרטלי הסמים וכנופיות הפשע במדינתו והצליח להוריד את רמת הפשיעה במדינתו".



עוד ציינה: "אנו שמחים שהרננדס, שמאז כניסתו לתפקיד פעל כדי לקדם את יחסי הידידות בין המדינות, נאות מתוך כבוד למדינת ישראל להתלוות לנציגת מש"ב בטקס הדלקת המשואות. אני גאה שהמרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ נבחר להדליק השנה משואה. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס , הן בעתות מצוקה והן בשגרה את היכולות, הערכים, החכמה והידע שקיימים בישראל כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר".

זנדברג טענה מוקדם יותר כי ראש הממשלה נתניהו משתמש בזימונו של נשיא שחשד בהפרת זכויות אדם בארצו, כדי להגיע לנאום בטקס המשואות ביום העצמאות הקרוב. "בנוסף על כך שנראה כי הדבר נועד לתרץ את השתתפותו בטקס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדובר בהחלטה שערורייתית הנותנת לגיטימציה לנשיא ש"נבחר" אך לאחרונה בבחירות החשודות שזויפו, ושאחראי להפרות חמורות של זכויות אדם במדינתו", כתבה זנדברג במכתבה.

"נועד לתרץ את השתתפות נתניהו". זנדברג. צילום: גילי יערי, פלאש 90
 
יו"ר מרצ ציינה בנוסף כי "בהונדורס פועלת אחת מהמשטרות המושחתות והמסוכנות בעולם לאזרחים... על פי הדיווחים השונים, אנשי המשטרה האזרחית, המשטרה הצבאית והצבא בהונדורס היו מעורבים בשנים האחרונות בהפרות חמורות של זכויות אדם, בהטרדה, בעינויים, באיומים ובהוצאה להורג ללא משפט של עיתונאים, פעילי ופעילות אופוזיציה, לאיכות הסביבה, לחלוקה שוויונית של קרקעות, לזכויות איכרים, לזכויות עובדים, לזכויות אנשים עניים, לזכויות להט"ב, לזכויות האוכלוסייה האפריקאית, ולזכויות האוכלוסייה האינדיאנית. בפרט, המשטרה הצבאית והצבא היו מעורבים בחטיפה ובאונס – הכול תחת חסינות מלאה, לה הם זוכים ממערכת המשפט המושחתת במדינה".
 
לסיכום כתבה זנדברג: "בנסיבות אלה, אני רואה לנכון לפנות אלייך ולבקש כי תבטלו את ההחלטה על השתתפות הנשיא הרננדז בטקס המשואות. המילים ״לתפארת מדינת ישראל״ הנאמרות בטקס עם הדלקת כל משואה, ואשר אמורות לפאר ולרומם את הטוב והיפה שבמדינת ישראל, יחווירו אל מול האורח הלא קרוא והנסיבות הקשורות בהזמנתו".
 
מסביבת נתניהו נמסר שלשום כי הוא ככל הנראה יגיע לטקס הדלקת העצמאות בערב יום העצמאות ה-70. עם זאת, הגורמים הדגישו כי טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתנגד להשתתפות נתניהו בטקס, שבאופן מסורתי מנוהל על ידו כראש הרשות המחוקקת, ובלשכתו הכחישו עד כה כי ישנה הסכמה בנושא. מנגד, שרת התרבות והספורט מירי רגב ביקרה בחריפות את אדלשטיין על התנגדותו ותמכה בהשתתפות ראש הממשלה.