בצל הדיווחים על מותו של עיתונאי פלסטיני במהלך "מחאת הצמיגים" שהתרחשה בסוף השבוע האחרון בגבול עזה, אמר הבוקר (ראשון) חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל ולאה גולדין ב-103FM, כי "עזה הפכה לגטו". מלבד זאת, הוא יצא נגד התנהלותו של נשיא סוריה בשאר אסד, על רקע הדיווחים על מתקפה כימית נוספת בסוריה: "מנהיג לא אמור לירות על אזרחיו". 



לדברי טיבי, "כיבוש יוצר מצבים בלתי אפשריים וגורם לפשעים. בעזה ישנו מצור, סוגרים את רצועה ולא נותנים לאיש לצאת ולהיכנס, זהו כלא גדול וגטו. אנשים כועסים ויוצאים למחות על גבול הגדר כנגד המצור ויוצאים באלפים. מדובר בהפגנות לא אלימות. העליתי בטוויטר שלי סרטון בו רואים אישה עם דגל פלסטין שנעה לכיוון הגדר, שצלף ירה בה והפיל אותה. מה היה קורה אילו הייתה מגיעה אל הגדר?".



לאה גלדין התייחסה לדבריו: "בעזה אין כיבוש יש רק מצור. תאר לך שהמצב היה הפוך, מה היה קורה לי, לאה גולדין, שבנה שבוי בעזה, אם הייתי נכנסת לעזה עם דגל ישראל כדי להחזיר את הבן שלי?".



 


"אני מקווה שכל אזרח שבוי יחזור להיות ליד משפחתו", השיב ח"כ אחמד טיבי. "אני מבין את הכאב שלך, אך אני גם מבין את האמהות בעזה שבניהם קבורים בישראל תחת מספרים במקום שמות,  ואיש לא מדבר עליהם. יש לבצע טיפול שורש ולסיים את הכיבוש בעזה, לישראל יש כתובת למשא ומתן. מי שמחסל את חזון שתי המדינות מוביל אותנו למדינה אפרטהייד או מדינה דמוקרטית שוויונית עם רוב ערבי במדינה".

בנוסף התייחס הח"כ לדיווחים על פיהם נשיא סוריה בשאר אל אסד השתמש בנשק כימי כנגד בני עמו: "בסוריה מתרחש פשע נורא כבר מספר שנים והלב נקרע. זהו אחד האסונות הגדולים בעשורים האחרונים ואני לא יודע מי פושע גדול יותר, המשטר הטוטליטרי או קבוצות האופוזיציה, אך הקורבן הוא העם הסורי".

לטענתו, "אם היה שימוש בנשק כימי, העולם צריך להתערב ולבחון את העונש האפשרי. מערכת הביטחון של האו"ם התכנסה בנושא סוריה מספר פעמים ובצדק, אך מעצמות משחקות בסוריה ומבצעות מלחמת עולם שלישית על חשבונם של האזרחים".

כשנשאל האם אסד הוא מנהיג לגיטימי, השיב: "מנהיג לא אמור לירות באזרחיו, הייתי רוצה לראות במדינה משטר אחר. אופוזיציה לא אמורה לפתוח את הבטן של האזרחים שלהם כדי להציג הוכחה לפגיעה בנשק כימי. מדובר בפשעים נוראים ומצמררים. זה עובר בעצמות של כל אחד מאיתנו ומחליא אותי".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן