שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה הערב (ראשון) כי ההחלטה על השתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות התקבלה בתיאום איתו וכינתה את המבקרים של ההחלטה להזמין לאירוע את נשיא הונדורס "מרורים וחמוצים". השרה רגב תקפה בראיון לגלי צה"ל גם את ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, שקרא לציבור לא לצפות בטקס, ואמרה כי הוא צריך "להתחבא ולהתבייש".
 
"אני יו"ר ועדת שרים לטקסים וסמלים, כל החלטה של הוועדה היא החלטת ממשלה. כולם פה אחד פה הצביעו בעד ההחלטה, היא מחייבת את הממשלה כולה", אמרה רגב על ההחלטה על השתתפות נתניהו בטקס. "בעיניי היא מכובדת, מכבדת ולא פוגעת. מה זה משנה אם הוא מגיע פיזית או בסרטון? הטקס לא של (יו"ר הכנסת יולי) אדלשטיין. כך היה גם בשנות החמישים, לא פוגעים במעמד הכנסת. אני, מבחינתי, שיהיה רק טקס אחד".
רגב גם דחתה את הביקורת על ההחלטה להזמין לטקס את נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז. "משרד החוץ סיפרו לנו על יחידה שמכשירה מנהיגים צעירים במדינות מתפתחות וההם סיפרו לנו שאחד החניכים נהיה לראש מדינה, הוא נשיא הונדורס, והם הציעו", אמרה השרה. "זיופי בחירות זה לא רלוונטי כי הוא נבחר בפעם השנייה. אובמה, טראמפ ומרקל תמכו בו וגם הציבור תמך בו. נשיא הונדורס לא מגיע לטקס כמנהיג עולם אלא כחניך של משרד החוץ, כאחד שעבר הכשרה ממדינת ישראל ונהפך לראש מדינה".

יולי אדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יולי אדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


שרת התרבות הוסיפה כי הביקורת על ההחלטה מונעת משיקולים פוליטיים: "איזה צירוף יפה שמשרד החוץ ידליק משואה ואליו יתלווה חניך של משרד החוץ. כל אותם מרורים וחמוצים כל הזמן מחפשים דברים רעים. אם אתה רוצה להחליף את העם בהונדורס תוביל קמפיין לעשות את זה. הם לא רוצים לראות או לפרגן". 


רגב סיפרה בראיון כי ההחלטה על השתתפות נתניהו בטקס הדלקת המשואות התקבלה במהלך דיון עימו. "קודם כל הרעיון זה בא גם ממני וגם מראש הממשלה. הוא שאל אם הטקס ייערך באותה מתכונת כמו בשנים קודמות, אמרתי לו 'לא', אני לא הולכת לבזבז את כספי הציבור בשני אירועים שונים'. אני מבחינתי קיבלתי החלטה הכי עניינית וממלכתית. מעולם הטקס לא היה שייך לעם כמו מאז שנכנסתי לתפקידי".
  
כרמי גילון. צילום: פלאש 90
כרמי גילון. צילום: פלאש 90

השרה רגב תקפה גם את ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, שקרא לציבור לא לצפות בטקס בשל השתתפות ראש הממשלה בו. "כרמי גילון צריך להתחבא, בתקופתו נרצח ראש ממשלה, אחרי שבעה חודשים הודח מתפקידו. דגל שחור מתנוסס מעל השב"כ בראשותו. צריך להתבייש בעצמו, בייחוד באירועים שקרו תחת ראשותו בשב"כ". רגב הגיבה גם לדבריה של השחקנית רבקה מיכאלי, שאמרה בשבוע שעבר כי לשרה יש "בעיה ביולוגית" וכי "חסר לה תא" בגוף. "רבקה מיכאלי לא ראויה לתגובה שלי. היא כל-כך עלובה בעיניי", אמרה רגב. 

רבקה מיכאלי. צילום: פליקס קריס
רבקה מיכאלי. צילום: פליקס קריס