יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התראיין הבוקר (שני) לגלי צה"ל, התייחס למריבה בין שרת התרבות מירי רגב ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בנוגע להשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו  בטקס הדלקת המשואות, וקרא לנתניהו שלא להגיע לטקס. "אם היו שואלים אותי", פתח לפיד את דבריו, "הייתי אומר לנתניהו 'תוותר, תוותר. זה יום הזדהות של עם ישראל, עם הישגיה, הדגל, יום של אחדות, ובמקום זה הפכו את זה לרגע של מחלוקת, פיצול וריבים'".



לפיד הסביר את דבריו ואמר כי אם הוא היה ראש הממשלה, "הייתי מוצא מועד אחר לנאום, מקום אחר, לא צריך את הריבים הללו". לפיד הוסיף כי התנהלותו של ראש הממשלה שונה מבעבר, ומונעת יותר מתועלת אישית-פוליטית, ופחות מדאגה למדינה. "זה לא נתניהו שהכרתי, פעם הייתה בו ממלכתיות. אני לא פסיכולוג ואני לא מצליח להבין את זה, הכל זה עניין של הישרדות פוליטית".



כשנשאל הא זוהם טקס הדלקת המשואות, אמר לפיד כי הוא לא רוצה להשתמש בביטוי שכזה, אך "ודאי שנפגעה האחדות". לפיד הסביר ואמר כי "הממשלה מייצגת את אלה שניצחו בבחירות, הכנסת מייצגת את כולם, בגלל זה הכנסת ניהלה עד כה את הטקס. עכשיו גם את הרגע של האחדות וההרמוניה לקחו לנו בשביל שתי דקות של דיבור בטלוויזיה".



גם בנוגע למשבר הפליטים, נתניהו בחר באינטרס הפוליטי על פני האינטרס הלאומי, טען לפיד שהוסיף כי בפעולותיו ראש הממשלה אף הביך את רואנדה. "אני תמכתי כל הזמן באמירה שיש לנו חובה מוסרית לפליטים ולא למהגרי עבודה", אמר לפיד והוסיף, "בג"ץ לא אסר לגרש, אלא אמר למדינה קיימי את ההסכמים שחתמת עליהם. הממשלה חתמה על הסכם שאסור לגרש ללא הסכמה. הבעיה מה שהיה הוא שהגיעו להסכם מסובך עם סוכנות הפליטים, שעבדו איתם שבועות באופן מקצועי, ותוך שש שעות ההסכם בוטל".



"בנוגע למעורבות הקרן החדשה לישראל, אנחנו לא עובדים איתה כי אנחנו רואים בה ארגון רע", הסביר לפיד, "אבל לבוא ולטעון שהיא השפיעה על מדינה ידידותית כמו רואנדה? משרד החוץ הרואנדי הכחיש את הקשר לקרן החדשה, אז למה להעליב ממשלה ידידותית? בשורה התחתונה הכל חוזר למה שאמרנו קודם לכן, לפוליטיקה של נתניהו".