הטבח בסוריה מעורר אמוציות גדולות ביותר בישראל, בעיקר לאור הטבח והפשעים הקשים שנעשים שם על ידי משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, כוחותיו, ובעלי בריתו, איראן ורוסיה. משולש הכוחות הזה מנסה לייצב את סוריה, ובעצם להכריע סופית את מלחמת האזרחים, כשהאירועים הקשים בדומא שוב שימשו דוגמה עד כמה הכאוס במדינה הזאת גדול, ועד כמה הכוח של שאר העולם שגינה מוגבל.

חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד), חשף היום בעמוד הפייסבוק שלו שיחה אישית עם הרמטכ"ל ב-2012, בני גנץ, אשר ביציאה מישיבה, אמר לשלח כי לדעתו ישראל היתה צריכה לפעול בסוריה כבר מזמן, ולאו דווקא מאינטרס ביטחוני, אלא מוסרי.
שלח כתב וסיפר כי "ב-2012 אמר לי הרמטכ״ל דאז בני גנץ, בשיחה פרטית כי 'יום אחד נצטרך לתת לעצמנו דין וחשבון מה עשינו בזמן שמעבר לגבול שלנו מתחולל טבח'.

גנץ דיבר מהרהורי ליבו, לא לתכלית. הוא, והדרג המדיני שמעליו, חשבו שכל התערבות ישראלית במה שקורה בסוריה - מעבר לקווים האדומים שנקבעו אז ותקפים עד היום, ונוגעים לאינטרסים הביטחוניים המובהקים של ישראל - לא תועיל ואולי תרע. היתה רתיעה מובנת לגמרי מלסבך את ישראל במלחמת אזרחים מעבר לגבול. מודה, גם אני חשבתי כמוהם.
"היום אני משוכנע שהיינו צריכים לפעול. לקבוע איזור אסור לטיסה, כי רק מטוסיו הרצחניים של אסד טסו אז בשמי סוריה. לפעול דיפלומטית בכל דרך, להצהיר שנגן על מסדרונות הבריחה של פליטים. רעיונות לא חסרו גם אז, ואני מודה שוב - חשבתי אחרת. או אולי לא חשבתי מספיק".
לאחר מכן הוסיף: "שיהיה ברור: בשאר אסד הוא האחראי הבלעדי לרצח למעלה מחצי מיליון מבני עמו, תוך שהוא מקבל הגנה מפטרוניו במוסקבה ובטהראן. ולישראל קודם כל מחויבות להגנת תושביה וגבולותיה. אני מאמין שמלחמה חייבת להיות המוצא האחרון. אבל מלחמה אינה דרך הפעולה היחידה, וישראל איננה מדינה רגילה. לכן הכנסתי לתפיסת הביטחון של יש עתיד את סעיף 15, הקובע כי ״לישראל, מדינת העם היהודי, מחוייבות היסטורית לפעול כמיטב יכולתה למניעת רצח עם ופשעים כנגד האנושות״. לכן אני מאמין שגם היום, כשרוסיה נמצאת בסוריה ומלחמת האזרחים נראית על סף סיום, זה צריך להיות שיקול בפעולות שלנו".
שלח סיכם בסופו של דבר: "לא צריך ללכת לכיוונים פופוליסטיים כמו הכרזות שאנחנו צריכים להרוג את אסד. אבל בדיפלומטיה ובאמצעים אחרים, יש עוד מה לעשות. היום עליו דיבר גנץ הגיע כבר מזמן".