לפי דיווח ב"החדשות" הערב (שני) בכיר רוסי ביקש להרגיע את הרוחות סביב המתיחות בין מוסקבה לירושלים, על רקע התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה ואמר כי לא מדובר במשבר בין המדינות ושיתוף הפעולה נמשך כרגיל. הבוקר הפנה צבא רוסיה אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי T-4 באזור חומס. בהודעה שפרסם הצבא נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם. מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.

לאחר התקיפה, דיווחה התקשורת הרוסית על שיחה בין מוסקבה וירושלים, בה דרש הקרמלין תשובה בדבר התקיפה שהתפרשה, לדבריהם, "כאקט של תוקפנות". סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען שהתקיפה האווירית על שדה התעופה הסורי היא התפתחות מסוכנת. "אני מקווה שארצות הברית מבינה זאת", הדגיש. "יש לדרוש כי תיפתח חקירה שתברר מי אחראי על התקיפה האווירית בחומס", סיכם. 


על פי מומחים רוסים, התקיפה הישראלית בסוריה התרחשה בתיאום עם הממשל בוושינגטון: "ישראל פעלה בצורה פחדנית", טענו המומחים, "בצורה התואמת את ההתנהגות האמריקנית שעושה הכל על מנת להימנע מעימות עם הרוסים".