יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, סירב הבוקר (שלישי) לגנות את המתקפה הכימית בסוריה ואמר כי המורדים במדינה הם "אויבי העם הסורי" וכי אין הוכחה שצבא אסד אחראי למעשה הזוועה בדומא. כשנשאל מדוע מפלגתו לא גינתה את המתקפה ברשתות החברתיות, אמר עודה: "בסוריה קורים הרבה פשעי מלחמה, צריך לגנות בתוקף כל פגיעה באזרח. אתה יכול לראות את דאעש וג'בחת אל נוסרה".

חבר הכנסת סירב להתייחס ספציפית למעשיו של הדיקטטור הסורי. "לא, אתה רוצה להוציא ממני את המילה אסד, שהוא ביצע", אמר עודה. "אני יודע מי הם אויבי העם הסורי והאחדות בסוריה, ומי החריב את סוריה. אני רוצה שנחיה בדמוקרטיה, גם בישראל, גם בפלסטין וגם בסוריה. אני לא טיפש שנסחף אחרי דברים לא נכונים. אני לא מקבל את הטענה של האמריקאים, של השקרן הגדול טראמפ. אסד עובר מהצלחה להצלחה בתקופה האחרונה".
יו"ר הרשימה המשותפת הוסיף: "עוד כמה חודשים הוא ישלוט בסוריה, האם זה הזמן שהוא יבצע מתקפה כימית? אתה יודע כמה מדינות נמצאות בסוריה? גם טורקיה, גם דאעש, גם אל נוסרה. אם אתה רוצה להיות חבר של דאעש ואל נוסרה אז מברוק עליך. אני בעד אחדות סוריה ודמוקרטיה בסוריה. זה לא מאבק דמוקרטי נגד המשטר, זה מדינות המפרץ עם דאעש וג'בחת אל נוסרה. אם אתה מחפש שהם ישלטו שם אתה אויב העם הסורי".


הפצצה כימית בסוריה. צילום: רשתות ערביות
הפצצה כימית בסוריה. צילום: רשתות ערביות

 
כזכור, למעלה מ-150 בני אדם הרוגים, בהם נשים וילדים, נהרגו בתקיפה הכימית שביצע משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד בדומא, פרבר של הבירה דמשק. על פי דיווח של ארגון "הקסדות הלבנות", המשמר האזרחי בדמשק, אזור העיירה דומא הופגז על ידי כוחות המשטר באמצעות חביות נפץ המכילות גז כלור רעיל וקטלני.