סוף למשבר המשואות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סיכמו היום (שלישי) שראש הממשלה ישתתף בטקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-70 למדינה. לפי מתווה הפשרה, ראש הממשלה ידליק משואה בשם ממשלות ישראל לדורותיהן. במעמד הדלקת המשואה יישא ראש הממשלה דברים שיתייחסו למגילת העצמאות. כן סיכם ראש הממשלה עם שרת התרבות והספורט מירי רגב שהיא תכנס לפני יום העצמאות את הוועדה לסמלים וטקסים שבראשותה, על מנת לקבל החלטה לפיה בכל עשור ישיא משואה ראש ממשלה מכהן.



יו"רהכנסת אמר כי "רה"מ ואני הגענו למתווה שישמור על טקס המשואות המסורתי האהוב על כולנו. גם בשנת ה-70 למדינת ישראל, הכנסת המייצגת את כל אזרחי המדינה, היא שתוביל את הטקס. לצערי, הוויכוחים שנוצרו העיבו על האווירה הציבורית ואני ממצר על כך. אני סמוך ובטוח שהפתרון שהושג מקובל על הרוב המכריע של הציבור ואני קורא לכולכם לחגוג 70 שנה למדינת ישראל ברוב הדר ושמחה". 



השרה רגב התייחסה לסיכום בנוגע לטקס המשואות ואמרה: "אני שמחה שההיגיון והממלכתיות גברו על השיקולים האישיים וראש הממשלה ישתתף בטקס המשואות, יישא בו דברים ואף ישיא משואה לתפארת מדינת ישראל. בכוונתי להסדיר כי בכל עשור ישיא ראש הממשלה את משואת המדינה לכבודן של ממשלות ישראל".

כזכור, הפשרה באה לאחר שבמהלך החג דווח שראש הממשלה החליט שהוא יגיע לטקס יום העצמאות, וזאת למרות להתנגדותו של אדלשטיין, שבאופן מסורתי מנוהל על ידו כראש הרשות המחוקקת. בין הדוחפות העיקריות להשתתפותו של נתניהו בטקס הייתה שרת התרבות מירי רגב שאחראית על הטקס עצמו.


מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם
מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם