הבוקר (ראשון) תתכנס ישיבת ראשי הקואליציה כדי לדון בפסקת ההתגברות, אותה הוראה הקובעת כי הרשות היחידה שיכולה לבטל או לתקן חוקים היא הכנסת. ברקע עומדת התנגדותו של שר האוצר משה כחלון לכל חקיקה שתפגע בבית המשפט העליון, מה שעשוי להביא ל"פיצוץ" בקואליציה ולהליכה לבחירות. 
 
שתי הצעות יגיעו לדיון: של הבית היהודי, שכבר הובאה בפני ראשי הקואליציה ביום רביעי האחרון, שקובעת פסקת התגברות רחבה שלפיה הכנסת תהיה רשאית להתגבר על פסיקת בג"ץ ברוב מסוים אם בג"ץ יחליט להחזיר חוק כזה או אחר עקב פגיעה באחד מחוקי היסוד. פסקה זו הולכת בד בבד עם חוק יסוד: החקיקה, שמקדמים השרים איילת שקד ונפתלי בנט.
 
מנגד תובא לדיון הצעת חוק ההתגברות של הליכוד שמוביל השר יריב לוין, בתמיכת ראש הממשלה, שזכתה לשם "המודל הבריטי". מדובר בפסקת ההתגברות הקיצונית ביותר, שלפיה בכל מקרה כוחה של הכנסת גובר על בית המשפט העליון ובג"ץ יוכל במקרים מסוימים רק להמליץ לכנסת לערוך דיון נוסף בחוק הפוגע בחוק יסוד, אבל הכנסת תהיה רשאית להתעלם מההמלצה. פסקת ההתגברות במודל הבריטי למעשה מבטלת לחלוטין את סמכות בג"ץ לבקר את חקיקת הכנסת.
 

מי שייעדר מהישיבה היום הוא כאמור שר האוצר, שהמריא לביקור בן יומיים בפריז וברומא, שם ייפגש עם שרי האוצר של איטליה וצרפת. כחלון מתעקש לתמוך בפסקת התגברות שתתייחס אך ורק לחוק המסתננים. משהו על הצפוי בישיבה ניתן להבין מכך שאמש נפגש כחלון עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, שלו מיוחסת המהפכה החוקתית שנתנה בידי בית המשפט העליון סמכויות נרחבות.

גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יגיע לישיבה ונראה כי יביע התנגדות לפסקת ההתגברות גם בתצורתה הצרה ביותר. עמדתו אומנם חשובה, אבל ראוי לציין כי הוא התנגד בזמנו גם לחוק ההסדרה ואמר כי לא יגן עליו בבג"ץ, ובכל זאת הממשלה ולאחר מכן הכנסת חוקקו את החוק.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן פרסם שלשום פוסט חריף שבו כתב: "לא מדובר בהתגברות אלא בשחיתות. מפגן של חטא הגאווה של פוליטיקאים שיכורי כוח שלטון, בעיקר במפלגת השלטון ששכחה מה זה אופוזיציה ואיך השלטון יכול להשתיק אותך כשאין לו גבולות. פוליטיקאים שרוצים להתנהל בלי איזונים וביקורת. זו לא משילות, זו שחיתות".

גם המכון לדמוקרטיה יצא בחריפות נגד המודל הבריטי וכתב בפייסבוק: "כמו הרבה דברים, מייבאים מודלים מחו"ל שלא מתאימים לאקלים המשפטי, החברתי, הכלכלי והפוליטי, וסופם להפוך לגרסה מעוותת שתפגע בכולנו".

המכון מציין כי בבריטניה יש שני בתי פרלמנט שיכולים לרסן את חקיקת הקואליציה ויוזמות ממשלתיות שתלויות ברוב גדול. בבריטניה קיימת ועדה פרלמנטרית מיוחדת לזכויות אדם שתפקידה לוודא כי הצעות חוק אינן פוגעות בזכויות אדם. בריטניה גם מחויבת לאמנה האירופית לזכויות אדם, ואזרחים יכולים לעתור לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג נגד חקיקה המסתמנת כפוגענית ומפלה.

גורמים בכירים בקואליציה משוכנעים כי נתניהו דוחף לפסקת התגברות רחבה, מתוך ידיעה שכחלון מתנגד לה. לטענתם, ראש הממשלה מעוניין לגרום לפיצוץ שיביא לפירוק הקואליציה ולהליכה לבחירות. הם טוענים כי נתניהו יודע שהמודל הבריטי יידחה על ידי כחלון, שבהסכמים הקואליציוניים יש לו וטו על חקיקה נגד בית המשפט העליון ובכל זאת הוא מאפשר לשר לוין לקדם חקיקה קיצונית כזאת. אחרים מעריכים כי נתניהו, שבעבר התנגד לחקיקה ברוח זו, יתקפל בסופו של דבר ולא יעביר את פסקת ההתגברות.

בתוך כך, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בסוף השבוע במכתב לנתניהו וביקש ממנו לזמן לישיבת ראשי הקואליציה היום גם משפטנים שמצדדים בחקיקת פסקת ההתגברות, כדי לאזן את עמדתו של מנדלבליט "ולאפשר קבלת החלטה מושכלת", כדבריו.