ימים אחרי שפורסמה בדך הפייסבוק של "צעירי האיחוד הלאומי" קריקטורה שבה נראה בית המשפט העליון כמבצר מרצועת עזה ממנו נורים טילים לעבר ישראל, ופסקת ההתגברות מוצגת כטיל של כיפת ברזל המיירט אותם, התראיין הבוקר (ראשון) ברק קרוננפלד לגל"צ והגן על הציור. "אני לא חושב שיש פה הסתה מסכנת חיים" אמר קרוננפלד בתגובה לביקורת מצד יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי.



"אנחנו לא משווים את בית המשפט העליון למחבלים", הוסיף יו"ר התנועה ושאל: "היו קריקטורות נגד אריה דרעי בתקופת חוק המרכולים, היו הפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה שבהן נאמרו דברים גרועים לא פחות, איפה היה גבאי אז?". לאחר מכן הסביר קרוננפלד כי הוא לא מתנגד לבית המשפט העליון ומבקש לעסוק במהות העניין - קרי המשילות של הממשלה.



אורי פינק: "התגובה ההיסטרית לא במקום"



"בואו נתעסק במהות", אמר קרוננפלד, והוסיף כי בתנועתו "אוהבים את בית המשפט העליון ומכבדים אותו, אבל יש לנו ביקורת קשה כלפיו. בית המשפט העליון לוקח כלי לא לו ועוקף את סמכות הבוחר ולוקח אותנו כל פעם למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בו. אנחנו כצעירים מבקשים להעלות נושא, בואו נחזיר את השלטון לעם".



קרוננפלד הבהיר כי הוא לא מתנצל על הקריקטורה, וקרא בשנית "לתת כוח לממשלת ישראל לממש את האג'נדה שלשמה היא נבחרה". הקריקטוריסט אורי פינק הגיב לשידור ואמר כי לדעתו " לא הקריקטורה הכי מבריקה שראיתי אבל התגובה ההיסטרית והבכיינית ממש לא במקום. בהחלט דימוי לגיטימי במגבלות הז׳אנר".



סייע בהכנת הכתבה: יניר קוזין