ועדת החוץ והביטחון של כנסת מתכנסת הבוקר (שני), לבקשת חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) וח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) לדון בעמדת מדינת ישראל כלפי מפלגת החירות באוסטריה. בדיון לוקח חלק גם שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וייס, שהוזמן על ידי ח"כ עמיר פרץ (המחנ"צ), העומד בראש אגודת הידידות עם אוסטריה.



לקראת הדיון אמר ח"כ גליק כי יקרא להפסיק את החרם על מפלגת הימין הקיצוני. "לא ייתכן שישראל, שמנהלת מלחמת חורמה נגד חרמות, תוביל מהלך של החרמה נגד מפלגת החירות", אמר גליק למעריב אונליין.



"מחודש יולי אוסטריה נשיאת האיחוד האירופי. אסור שנגיע לשם כששרת החוץ שלה מוחרמת", הוסיף גליק בהתייחסו לכך ששרת החוץ האוסטרית היא נציגת מפלגת חירות. ישראלה רשמית נמנעת מכל מגע עם מפלגת חירות ועם נציגיה בממשלה האוסטרית.



"בכוונתי להציג מסמכים שיוכיחו שמפלגת החופש האוסטרית היא מפלגה פרו יהודית ופרו ישראלית, שמאז כניסתו של מנהיגה קארל היינץ שטראכה מובילה במאבק נגד גזענות, אנטישמיות וניאו נאציזם", הוסיף ח"כ גליק.



כזכור הח"כ מהליכוד ביקר אוסטריה לפני כחודשיים ונפגש עם סגן הקאנצלר ויו"ר מפלגת החירות שטראכה, ועם שרת החוץ מטעם מפלגת החירות ד"ר קרין קנייסל, שהביעו בפניו את עמדתם החד משמעית נגד אנטישמיות וגזענות מכל סוג, וכן הביעו את מורת רוחם מיחסה של מדינת ישראל אליהם.



בעקבות הביקור, ביקש ח"כ גליק מנשיאות הכנסת לקיים דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון על מנת לבחון מחדש את עמדת הממשלה המחרימה את מפלגת החירות.



ח"כ סבטלובה, המתנגדת לדרישתו של ח"כ גליק להסיר את החרם מעל מפלגת החירות האוסטרית אמרה: "מפלגת החירות האוסטרית הוקמה על ידי אנשי אס אס לשעבר, בכיריה היו חברים באחוות ניאו-נאציות. היום ראשי "חירות" היו רוצים להאמין שהמפלגה השתנתה והפכה את עורה. לצערנו לא כך העניין".



לדבריה, "חברים במפלגה באחוות הסטודנטים ממשיכים לזמר את השירים האנטישמיים, המסמכים של אותן אחוות עדיין חסויים. היהודים האוסטריים סולדים מהמפלגה הזאת ומתריעים על כך שהמפלגה לא באמת השתנתה. עלינו כמדינת ישראל לעמוד לצד היהודים בגולה שסופגים את האנטישמיות המזעזעת ולהתנער מכל קשר עם גורמי הימין הקיצוני ששורשיו עמוק בתוך התנועות הנאו-נאציות. חייבים להמשיך בחרם ולא לתת להם לגיטימציה על ידי ביקורים של חברי כנסת או חברי הממשלה. זה זילות השואה וזילות של המאבק באנטישמיות".