פרשן 'החדשות' אמנון אברמוביץ' מעריך כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין לצאת לבחירות על מנת לנצח ולהגיע איתן אל מול ההכרעה הגורלית של היועץ המשפטי ממשלה בחקירות נגדו, ולכן מקדם את פסקת ההתגברות שיוביל לסכסוך קואליציוני קשה. היום (שני) הסביר ב-103FM: "מדובר בניסיון להסדיר את יחסי הרשות המחוקקת והשופטת, ההצעה כיום קובעת שבג"ץ יוכל לבטל חוק אך הכנסת תוכל לחוקק אותו מחדש ברוב של 70 חברי כנסת ולא פחות".



"אני חושב שהנושא הזה צריך להיות מוסדר", הסביר אברמוביץ', "צריך להגיע להסדר ששומר על עליונות החוק והמשפט. אני יודע לומר מה היה אבל אני לא יודע להגיד מה יהיה. רבים חושדים שנתניהו מחפש עילה להקדמת הבחירות. הדבר החשוב ביותר הוא להגיע להסדר אך כאשר נתניהו אוחז בדעה שרק 15 שופטים יוכלו לבטל חוק של הכנסת, אז אני חושד שיש כאן שיקולים זרים. כך גם חברים ממפלגתו שחושבים כמוני. ראש הממשלה הלך פעם לבחירות על עיתון ולכן יכול להיות שהוא ילך לבחירות על סוגיית בית המשפט. יש להגיע להסדר סביר ומאוזן עם יחסי גומלין שווים בין שתי הרשויות".

כשנשאל האם ראוי שראש הממשלה ייפגש עם נשיאת בית המשפט העליון כשהוא מסובך בתיקים משפטיים השיב: "אני חושב שזה תקין, אנחנו מדינה קטנה עם שרשרת היכרויות צרה, אני לא רואה בזה דבר פסול. ראש הממשלה נפגש גם עם היועץ המשפטי לממשלה על בסיס יומי ועדיין הוא זה שראוי לקבוע אם תיקי נתניהו ייסגרו".
עריכה: איתמר זיגלמן