הוויכוח הפוליטי והציבורי על נוסחה של פסקת ההתגברות והקרב בין רשויות השלטון על כוחן נמשכים במלוא עוזם. הבוקר (שני) התייחס לנושא שר הפנים לשעבר גדעון סער, שאמר לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM כי "מדינה שקיימת 70 שנה לא יכולה להמשיך לחיות בלי קווי יסוד ברורים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת. לפי דעתי ולפי דעת רבים, פסקת ההתגברות היא חלק מהתהליך הזה תוך שמירה על התנאים הקבועים בחוק".





לדברי סער, "עלינו להגדיר שהגורם המבקר באופן שיפוטי את חקיקת הכנסת הוא בית המשפט העליון והוא יכול לעצור בעדה ברוב מיוחד. כיום כל ערכאה שיפוטית יכולה לבטל חוקים של הכנסת וזה מצב לא נורמלי. במקביל, לא ייתכן שבית המשפט ייקח את הכוח של הממשלה. הכנסת צריכה לקבל את האפשרות להתגבר על פסיקת בג"ץ ברוב מיוחד - לדעתי אנו זקוקים לרוב 65 חברי כנסת כדי להתגבר על פסילת בג"ץ כך שיתאפשר האיזון הנדרש".

עוד אמר איש הליכוד, כי "עקרונות החוק ברורים במשך שנים ולמרות זאת זה לא קרה. האמון הציבורי נפגע כתוצאה מערפול כללי המשחק. מותר להתווכח על התוכן אך כללי המשחק חייבים להיות ברורים".


"יש קשר ישיר בין מידת האקטיביזם השיפוטי לבין הירידה בתמיכה ברשות השופטת בבית המשפט העליון", ציין סער, "אין רשות שלא עושה טעויות אך עלינו להגדיר את החוקים בצורה ברורה יותר. בית המשפט התערב שלוש פעמים בחוקים בנוגע למסתננים ולקח מהרשות המחוקקת את הכלים כדי להתמודד עם התופעה החמורה הזו. כולנו רוצים רשות שופטת עצמאית, אך עליה לשמור על כבודן של הרשויות האחרות".

סער התייחס גם לסוגיה הפוליטית ונשאל האם אנחנו לקראת בחירות: "אינני יודע אם אנו מתקרבים לבחירות מוקדמות, אך אני יכול רק לקוות שהממשלה תמלא את ימיה. יש הבדל גדול בעשייה של ממשלות שמסיימות את הקדנציות לאלו שלא ולכן ברמה הלאומית אני מאחל לממשלה שתסיים את ימיה. לאחר סיום ימיה של הממשלה אתמודד על מקום ברשימה לכנסת בליכוד".
עריכה: איתמר זיגלמן