ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו היום (חמישי) באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי, לכבוד יום העצמאות ה-70. במהלך האירוע אמר נתניהו כי "לפחות חצי תריסר מדינות שכעת משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים". מלבד זאת, קרא לדיפלומטים הזרים "להתנגד לדיקטטורה הרצחנית של איראן".



לדבריו, "יש שני דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לישראל לחגוג את יום העצמאות הנהדר הזה. הדבר הראשון הוא לדבר נגד איראן. איראן היא האויב של כולנו – של ישראל, של העולם הערבי, של הציביליזציה. היא מדברת בפתיחות, היום ב-2018, המאה ה-21, על הרס ישראל. היא מקיפה את כל המזרח התיכון, אותו היא רוצה לכבוש, יורה טילים על ריאד וערב הסעודית, כובשת את לבנון ומנסה לשלהב את עזה שוב. היא בעיראק, ומנסה לבסס בסיס צבאי בסוריה – דבר שכל המדינות שוחרות השלום צריכות להתנגד לו. דברו נגד איראן. אם ההיסטוריה לימדה אותנו משהו, הוא שיש להתנגד לדיקטטורה רצחנית בתחילתה. לעצור דברים רעים בתחילתם".



"הדבר השני שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם שלום הוא להזיז את השגרירויות שלכם לכאן", הוסיף רה"מ. "אנו שמחים על החלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לכאן, היא אומרת דבר פשוט: על השלום להתבסס על האמת".



שגרירות ארה"ב. לא היחידה שתעבור לירושלים? צילום: רויטרס
שגרירות ארה"ב. לא היחידה שתעבור לירושלים? צילום: רויטרס



לטענתו, "הכרה במציאות היא הדרך לבנות שלום. לא ניתן לבנות שלום על בסיס שקרים כי הוא מתרסק על סלעי המציאות. חשוב לבסס את העקרונות האלה שבסופו של דבר ינחו את השלום. העובדה שלישראל יש עיר בירה, שלעם היהודי יש עיר בירה במשך 3,000 שנים ושמה ירושלים, הנה בלתי מעורערת. הגיע הזמן להכיר בעובדה זו. אני שמח לומר שיש לפחות חצי תריסר מדינות שכעת משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים, ותודה גואטמלה שעשית זאת. יהיו אחרות שילכו בעקבותייך".



"אז אנא, יש עיקרון פשוט, אתם מכירים אותו – 'הראשון להגיע זוכה'" המשיך נתניהו. "החלטתי שעשר השגרירויות הראשונות שיגיעו לכאן יקבלו יחס מועדף. נעזור לכם, כולכם צריכים לעשות זאת".



את דבריו סיים באומרו: "ואני רוצה לומר כמה אנחנו מאושרים לראותכם כאן בבית הנשיא, בבירתנו ירושלים ביום זה, אבל אנו רוצים לראותכם בכל יום. אז 'השנה בירושלים', תודה על כך שבאתם לכאן, תודה על כך שאתם חוגגים את עצמאותנו ואת הולדתנו מחדש כאן במדינה היהודית".