ישיבת ממשלה חגיגית נערכה היום (שישי) בבית העצמאות ברחוב רוטשליד תל אביב, המקום בו הוכרזה המדינה לפני 70 שנה על ידי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. ראש הממשלה נתניהו התייחס בדבריו לאיום שנשקף מאיראן, שמתבוססת בסוריה ואמר: "אנחנו שומעים את האיומים מאיראן. לוחמי צה"ל וזרועות הביטחון ערוכים לכל התפתחות. ניאבק במי שמנסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד".


השרים חתמו בפתח הישיבה על מגילת העצמאות הדיגיטלית. 



נתניהו אמר עוד בפתח דבריו: "בן גוריון אמר קמה מדינת ישראל, תמה גלות ישראל. ואני מוסיף - וגם קם מחדש עם ישראל". ראש הממשלה התייחס לחגיגות יום העצמאות ואמר: "אנחנו עורכים את הישיבה המיוחדת הזאת. מה שבולט באירועים זו השמחה העממית, אזרחי ישראל גאים במדינה שלנו. שמחה ובגאווה אינם באות מתן גבוה הן בוקעות מן הלב". 



ישיבת הממשלה  המיוחדת, היום בתל אביב. צילום: יניר קוזין
ישיבת הממשלה המיוחדת, היום בתל אביב. צילום: יניר קוזין



נתניהו סיפר כי בית העצמאות יהפוך לאתר מורשת: "לפני כמה חודשים קיבלנו החלטה לשפץ ולשדרג את הבית הזה. ראוי שיהיה אתר מורשת. ביום הזה התכנסו חברי מועצת העם, והכריזו על מדינה. בן גוריון אמר - קמה מדינת ישראל ותמה גלות ישראל, ואני מוסיף - וגם קם מחדש עם ישראל. לפני 70 שנה המונים חגגו ברחובות אבל לבן גוריון היה ברור שבקרוב תהיה מערכה קשה". השר זאב אלקין אף הודיע בישיבה כי החל מה-1 במאי ועד חודש אוקטובר המקום יפתח בשעות הערב בחינם, כדי שמשפחות יוכלו לבקר בו בחופשת הקיץ. 

בעקבות טקס הדלקת המשואות שנערך בערב העצמאות, והעימות המתוקשר בין נתניהו ושרת התרבות מירי רגב לבין יו"ר הכנסת אדלשטיין, היה רגע מחויך בישיבה, כאשר נתניהו אמר לרגב: "הפקת אירועים שייזכרו עוד שנים רבות, שחווינו את הרוח המיוחדת שבקעו ממנה". השרים חייכו מתחת לשפם למשמע דבריו.