האיחוד האירופי שוב מגנה את ישראל בשל האירועים בגבול רצועת עזה, הפעם בעקבות מותו של הנער בן ה-15 בהפגנות אתמול על גדר הרצועה. בהודעה שפרסם האיחוד, נאמר כי "חיילים ישראלים שוב פתחו באש לעבר מפגינים ברצועת עזה והשתמשו בתחמושת חיה שגרמה למותם של ארבעה פלסטינים, כולל נער בן 15, ופצעו יותר מ-150. יש צורך בחקירה מלאה על מנת להבין מה קרה ומדוע". 
עוד נמסר מבריסל, כי האיחוד האירופי קורא לישראל להימנע משימוש בכוח קטלני נגד מפגינים לא חמושים. "כפי שהצהרנו בעבר מספר פעמים, העדיפות העליונה כעת היא להימנע מהסלמה נוספת של האלימות ואובדן חיים נוספים".
ח"כ אחמד טיבי הביע זעם רב על הריגתו של הנער מוחמד איוב בן ה-15 בעזה אתמול וכינה זאת "רצח נפשע של נער פלסטיני ע״י צלף מוג לב ובלתי מוסרי שפעל על פי פקודות בלתי חוקיות בעליל".

לדברי טיבי, כאשר שר בטחון מציע צל״ש לצלף שירה במפגין לא חמוש, הדרך קצרה שצלפים אחרים ירצו צל׳שים  ע״י ציד אדם פלסטיני גם אם מדובר בילדים. "יחידת הצלפים הפכה ליחידת מוות נגד מפגינים פלסטינים בעזה. זהו פשע מלחמה ומי שביצע את הירי הוא רוצח שראה ילד מול עיניו ולחץ על ההדק. מקומו של צלף זה ושל מי שנתן את ההוראה הוא בכלא או בבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג".
ואילו שר הביטחון אביגדור ליברמן האשים את חמאס במותו של הנער: "האשמים היחידים במות הנער בן ה-15 בעזה הם ראשי חמאס. אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי נשים וילדים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".
כזכור, אתמול תקף שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, את ישראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי בילדים הנו מקומם ומזעזע. כיצד הרג של ילד היום בעזה מסייע להשגת שלום? זה לא! זה רק מזין יותר כעס ויוצר עוד הרג. ילדים צריכים להיות מוגנים מאלימות ולא חשופים לה. ילדים לא צריכים להיהרג בידי אחרים! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה".