שר האוצר משה כחלון סיפר כי אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם לא יעמוד בהסכם הקואליציוני הוא יקרא להקדמת הבחירות. בראיון ששודר הערב (שבת) בחברת החדשות, כחלון אמר עוד כי הסערה סביב טקס הדלקת המשואות "לא הוסיפה כבוד" לאיש, והוסיף כי נתניהו לא מתערב בנושאי כלכלה אלא רק מגיע לצילומים. "לקחתי על עצמי את האחריות, היה לי הסכם עם ראש הממשלה שהוא לא מתערב, בנושאים הכלכליים הוא לא מתערב", אמר כחלון. "הוא איתי נמצא לצילומים, הסכמי גג", אמר השר. "זה בסדר, לצילומים הוא מגיע. הוא לא חלק מהתוכנית הכלכלית".
 
שר האוצר התייחס גם לוויכוח בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על השתתפותו בטקס המשואות בהר הרצל. "ראיתי חלק מטקס המשואות. תראי אני לא יודע מה זה תרגיל, ראש הממשלה ביקש להופיע שמה. לדעתי כל הסיפור הזה לא הוסיף כבוד, וכל אדם וסגנונו, לדעתי זה לא הוסיף כבוד", אמר שר האוצר. "לכן אני אומר היה צריך לסדר את זה מראש אבל זה בסדר כל אחד מחליט על הדרכים שלו".
  

כחלון התייחס גם לפסקת ההתגברות ואמר כי הוא מתנגד להחלטות בית המשפט העליון לגבי סוגיית המסתננים. "בוא רגע נפריד את זה: מסתננים זה בנפרד וחוק יסוד החקיקה זה משהו אחר. יש מתח מובנה בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת ולכן בקיץ האחרון ראינו מבול של פסקי דין של התערבות בוטה בהחלטות ממשלה חוק יסוד החקיקה", אמר השר. "כל פתרון המסתננים אני תומך בו זה דבר חשוב לשחרר את תושבי דרום תל אביב וזה צריך לעשות. הבעיה הגדולה היא שראש הממשלה לא רוצה ללכת לפסקת התגברות ספציפית, ולכן הוא ובחן עם ברק איך אשפר להרחיב הוא נפגש עם אהרן ברק ואני נפגשתי איתו ואין ספק שבסוף נגיע להסכמה".

בנימין נתניהו צועד לטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו צועד לטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
יו"ר מפלגת כולנו אמר כי אם הליכוד לא יעמוד בהסכם הקואליציוני הוא יתמוך בהקדמת הבחירות. "אני חושב שיש הרבה אנשים שחיים בדמיונות. אני צמוד להסכמים, מי שעשה איתי את השותפות יודע את זה", אמר כחלון. "אמרתי: 'רבותיי, בואו לבחירות, בואו נלך לעם'. אני אמרתי לראש הממשלה: 'בוא נלך, נקבע מועד לבחירות, אם אי אפשר לעמוד בקואליציה ולעמוד בהסכמים - בוא נפזר את הכנסת'. אם נתניהו רוצה בחירות יכל היה ללכת אליהם מזמן".  
כחלון הוסיף כי חקירותיו של ראש הממשלה לא יוצרות בעיניו בעיה בתפקודו. "אני לא נותן ציונים לראשי ממשלות, ראש הממשלה הוא נבחר, מכהן, מתפקד. ברגע שנחשוב שצריך שינוי - יהיה שינוי", אמר השר. "תראי לגבי המצב של נתניהו אין ספק שהוא עובר תקופה קשה ואנחנו מאחלים לו שיצא מכל רבב. אני לא וראה בעיה בתפקוד, יש לי איתו הרבה אי הסכמות. כל הזמן שנחזיק מעמד, אם לא - אין בעיה, נלך לבחירות".