ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן השתתפו היום (ראשון) בהרמת כוסית עם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ופורום מטכ"ל, לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. נתניהו התייחס בדבריו לאמירות של שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, בראיון לרשת CBS. 



"שמעתי היום את הדברים של שר החוץ של איראן שמאשים את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי", אמר נתניהו. "זה שר חוץ של מדינה ששולחת מל"טים חמושים נגד ישראל וטילים נגד סעודיה. שמעתי גם את המילים המתונות שלו, ויש פער עצום בין המילים לבין המעשים של משמרות המהפכה, שמקדמים צבא נגד ישראל במטרה מוצהרת להשמיד את מדינת ישראל. אני לא מתרשם מהמילים. אני סומך על הפורום הזה ועל צבא ההגנה לישראל שערוך לכל אפשרות ולכל תרחיש. אני מרים כוסית למדינת ישראל ולצה"ל".





בראיון עצמו אמר זריף כי אינו מאמין שהאזור הולך למלחמה, אבל מתח ביקורת על ישראל: "אני מאמין שלצערי ישראל ממשיכה את ההפרות של החוק הבינלאומית, כשהיא מקווה להימנע מעונש בזכות התמיכה האמריקאית ו'מסכי עשן' שהיא מסתתרת מאחוריהם, אבל אני לא חושב שהם עובדים יותר". 
זריף המשיך ואמר כי ישראל "מגבירה את המתח על ידי הפרת המרחב האווירי של סוריה ועל ידי הפרת הריבונות הסורית. הסורים הצליחו לירות באחד המטוסים שלהם ולהפיל אותו ובכך לשים קץ למיתוס באזור כאילו הם בלתי מנוצחים. הם צריכים לצפות שאם הם ימשיכו להפר את השלמות הטריטוריאלית של מדינות אחרות יהיו לכך תוצאות".
הוא התייחס גם להחלטה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים ואמר כי "מדובר בפגיעה בכל העולם המוסלמי, פגיעה במשפט הבינלאומי. אני חושב שארצות הברית תעשה שירות הרבה יותר טוב אם תנהג במדיניות חכמה וזהירה יותר".
שר החוץ האיראני התייחס לאפשרות שארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין בחודש הבא ואמר כי "זה יוביל לבידוד ארה"ב בקהילה הבינלאומית. הסיבה שהנשיא טראמפ לא נסוג מהעסקה ב -15 החודשים האחרונים, על אף שהוא לא אהב את העסקה, היא העובדה שכולם יעצו לממשל שנסיגה ממנו יראה לקהילה הבינלאומית כאינדיקציה לכך שארצות הברית אינה שותפה מהימנה. לכן מבחינת הנוכחות האמריקנית בקהילה הבינלאומית התגובה לא תהיה נעימה לארצות הברית". 
עוד אמר זריף כי "לאיראן יש אופציות רבות במקרה כזה וגם הן אפשרויות שאינן נעימות. אם יתחילו להקטין את היתרונות של העסקה עבור איראן אז אין לנו שום סיבה להישאר בעסקה. לא מקובל עלינו הסכם חד צדדי. האפשרויות כוללות חידוש במהירות הרבה יותר גדולה של הפעילות הגרעינית שלנו. אפשרויות אלה מוכנות ליישום, ונעשה את ההחלטה הנדרשת כאשר נראה לנכון".