יוזמה חדשה של ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה מבקשת לקחת ממירי רגב את האחריות על טקס המשואות ולהעבירה לכנסת, כך דווח הערב (ראשון) במהדורת החדשות של "כאן". על פי הדיווח הרעיון הוא לקחת את הסמכות מהוועדה לסמלים וטקסים ולהעבירה לכנסת. אותם הח"כים כבר עדכנו את יו"ר הכנסת ותוכן החוק זהה לדברים שאמר אדלשטיין במהלך משבר המשואות, לפיהם הכנסת היא הגורם היחידי שאחראי על ניהול הטקס. כעת הרצון הוא שהדבר יוסדר בחקיקה. אדלשטיין נמצא כעת בחו"ל, אך ישנו סיכוי יותר מסביר שהוא יתמוך ביוזמה.



בצל סערת טקס המשואות, תקף אדלשטיין בחריפות בחמישי האחרון את ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה רגב, זאת על רקע העובדה שנאומו של נתניהו ארך כ-14 דקות, פי שניים באורכו מזה של יו"ר הכנסת, בניגוד לסיכום בין הצדדים טרם האירוע. "אמינותו של נתניהו נפגעה", קבע אדלשטיין, שהוסיף: "הרסו את החגיגות". 



"אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה הונאה", אמר אדלשטיין בפתח דבריו. "אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת רה"מ בנושא".



בנימין נתניהו צועד לטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



אדלשטיין גילה זמן קצר לפני האירוע שמירי רגב החליטה להפר את הסיכום המוקדם ולאפשר לנתניהו לסקור עם אדלשטיין את משמר הכבוד של הכנסת. כשנשאל מה יקרה כשמטעם ראש הממשלה יבקשו שוב בקשה דומה ממנו, אמר: "כנראה שהסיפור ישפיע, האמינות נפגעה. סברתי ואני עודני סבור שאמינות היא תכונה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לכבד את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי". 



גם על שרת התרבות הייתה לאדלשטיין ביקורת רבה: "שמעתי את שרת התרבות מבשרת לי שבטקס ינאמו ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת והאישיות הבכירה ביותר מחוץ לארץ, כולל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומרגרט תאצ'ר. גם אני חשבתי שקצת קשה להזמין אותה (משום שהיא מתה)". 



בהתייחס לדבריה של רגב, לפיהם הוא התבטא נגדה בחריפות בשיחה פרטית עמה, אמר: "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזו זו תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".



כנשאל האם איים עליה, הסביר: "זה מה שאמרתי. לא היו דברים נוספים. קשה לי להאמין שהשרה רגב שהתבטאה בחריפות נגד הקלטות סתר.. הגיעו אליי כמה עיתונאים שאמרו שהיא מבטיחה להם קלטת עם האיומים שלי עליה. אני לא מכיר את הפרטים. זה די חמור שעיתונאים פונים אליי ואומרים אולי יש הקלטה. אם נבחר ציבור מקליט את עמיתו, אנה אנו באים? אני אפילו לא מבין איך אפשר להתנהל כאן בבניין הזה, בממשלה, בצורה כזאת".