גרמניה לא תעביר את שגרירותה לירושלים עד שמעמדה של העיר ייקבע, כך אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בראיון מיוחד שהעניקה הערב (ראשון) לחדשות עשר. "אנו בדעה שאנחנו צריכים להמשיך ולעבוד לכיוון פתרון שתי מדינות לשני עמים, גם כשזה מאוד קשה ומורכב ולמרות מיעוט ההצלחות. מעמדה של ירושלים יכול להיקבע רק בהקשר הזה, לכן אנחנו לא מעבירים את השגרירות. אנחנו רוצים מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית אבל גם מדינת בת קיימא עבור הפלסטינים. על ירושלים צריך לנהל משא ומתן".
על היעדר התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים אמרה הקנצלרית כי "אני חושבת שהמצב הזה מוכרח להדאיג אותנו כי האפשרות של שתי מדינות לא הופכת אפשרית יותר על ידי בנייה בהתנחלויות".
על חקירת המשטרה בנוגע לעסקת הצוללות, אמרה הקנצלרית כי "זו שאלה שצריך לברר בישראל ואכן בודקים שם את הנושא. ישראל היא מדינת חוק ולכן היא תספק את ההבהרות. בשבילי חשוב מה היתה המוטיבציה, למה גרמניה תמכה בישראל באמצעות הספקה של צוללות. זאת מסורת ארוכה שלא התחילה בתקופתי. אנחנו מרגישים מחויבים לביטחון ישראל במגרת המסורת הזאת. הצוללות הן תרומה קונקרטית לכך. כל דבר אחר צריך להתברר בישראל עצמה". 

מרקל נשאלה מדוע גרמניה לא השתתפה בתקיפה של מדינות המערב בסוריה, ואמרה כי "בברית המערבית יש לנו חלוקת עבודה: יש דברים שצרפת, בריטניה וארה"ב עושות, כמו בתקיפה בסוריה, יוש דברים אחרים שאנחנו עושים כמו הנוכחות שלנו באפגניסטן ובמאלי. אמרנו שהפעולה היתה הכרחית אבל גם מידתית".
מרקל התייחסה גם לאנטישמיות בארצה: "אנחנו עושים הכל למען ביטחון היהודים והישראלים שחיים בגרמניה, אבל העובדה שעדיין לא הצלחנו למגר את האנטישמיות לחלוטין מעיקה עלינו. יש לנו תופעות חדשות, כמו הפליטים או אנשים ממוצא ערבי, שמביאים עמם צורה שונה של אנטישמיות לגרמניה. מעיקה עלינו העובדה שגם עשרות שנים אחרי הקמת גרמניה הפדרלית, עדיין אין גן ילדים, בית ספר או בית כנסת יהודיים ללא שמירה משטרתית. אנחנו שמחים שאחרי השואה שוב יש יהודים וישראלים שחיים בגרמניה. זה מעשיר את החיים שלנו". 
גם לאיום האיראני ולהסכם הגרעין התייחסה הקנצלרית: "אני יכולה להבין את הדאגה בישראל מפני הדברים שאיראן עושה. יש לנו חילוקי דעות באשר לדרך שבה ניתן לעצור אותה. נתניהו בדעה שהסכם הגרעין לא מספק את הביטחון שהוא היה רוצה עבור ישראל. אני חושבת שההסכם הזה עדיף על כלום גם אם הוא לא מושלם. נקפיד שההסכם יכובד אבל הוא לא מטפל בכל הבעיות. אנחו מודאגים מתוכנית הטילים הבליסטיים האיראנית, לכן אנחנו מנהלים שיחות עם צרפת, בריטניה וארה"ב על איך להתקדם בנושא הזה".