סערת נטלי פורטמן: הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, דיווח הערב (שני) כי גרסתה של השחקנית הישראלית אמריקנית נטלי פורטמן בתגובתה - באשר לסיבות לסירובה לקבל את פרס בראשית היתה לא מדויקת. בניגוד לפוסט התגובה באינסטגרם, שבו כתבה שלא ביטלה בגלל ישראל אלא בגלל נתניהו, השחיתות, הטיפול בפליטים אי השוויון והאלימות, במייל של נציגה של פורטמן שנשלח בתחילת החודש שעבר נכתבו דברים שונים.



מסתבר כי במייל המקורי ששולחים אנשיה של פורטמן לחברי פרס בראשית, לא מוזכר נתניהו במילה, גם לא הפליטים, השחיתות או אי השוויון. "עקבנו בדאגה גוברת לאחרונה אחר החדשות מעזה, ואנו חשים שזה לא יהיה הולם לקיים את הטקס בהינתן פעולות הממשלה וההסלמה האחרונה", נכתב במייל.

לא נתניהו אלא המצב בעזה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לא נתניהו אלא המצב בעזה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


התשובה של אנשי הפרס הייתה נחרצת: "ביחס לביטול הטקס אין לנו כל תוכניות לדון בכך. האירועים בעזה הם תוצאה של פעולה מתוכננת של חמאס שנועדה להקריב אזרחים תמורת רווח פוליטי. ביטול הטקס של הפרס היהודי היוקרתי בעולם ישחק לידי החמאס ויהווה סטירה בפרצופו של העם בישראל". 

כזכור, יממה לאחר הסערה שיצרה בעקבות החלטתה שלא להגיע לישראל ולקבל את פרס בראשית, פורטמן פרסמה הצהרה שפרסמה בה כתבה כי "ההחלטה שלה הובנה לא נכון על ידי אחרים. בחרתי שלא להגיע לטקס משום שאני לא לרוצה להיראות כמי שתומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור לנאום בטקס", הסבירה. "בכל מקרה, אני לא חלק מתנועת ה-BDS ולא תומכת בה", הוסיפה.  

השחקנית זוכת האוסקר המשיכה ואמרה כי "כמו ישראלים ויהודים רבים בעולם, מותר לי להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את המדינה כולה. אני מוקירה את בני משפחתי ואת החברים הישראלים שלי, את האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, הקולנוע והמחול.