השר ומזכ"ל מפלגת העבודה לשעבר, אופיר פינס, אמר הבוקר (רביעי) כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק "אחראי ראשי" לעלייתו לשלטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לתוכנית "קלמן-ליברמן" בכאן ב', פינס כינה את הביקורת של ברק על נתניהו "דברים בטלים" בשל עברו הפוליטי, ושיבח את נאומו של מנהיג המחנה הציוני אבי גבאי אתמול בוועידת מפלגת העבודה. 



"אהוד ברק אחראי ראשי לזה שנתניהו ראש ממשלה. הוא היה שר ביטחון שלו, סירב ללכת לאופוזיציה, לא רצה שציפי לבני תהיה ראש ממשלה, מה אתה רוצה מביבי? הרי היית איתו יד ביד. אלה דברים בטלים", אמר פינס, שכיהן כשר הפנים בממשלתו של ברק בסוף שנות התשעים. כזכור, ברק כיהן כשר ביטחון בממשלתו של אהוד אולמרט ומאוחר יותר בממשלתו של נתניהו.

"למפלגת העבודה יש מנהיג מצוין שקוראים לו אבי גבאי", אמר מזכ"ל המפלגה לשעבר על מנהיגה הנוכחי. "אני מזהה פה מנהיג שהחליט ללכת בדרך הקשה ולהחזיר אליו את האמון של הבייס ושל ציבורים אחרים בישראל, והוא מסוגל להנהיג את המחנה הזה ולהיות האיש האלטרנטיבי נגד נתניהו. אני ראיתי אתמול מפלגה די מאוחדת אחרי גבאי. אף אחד לא באופוריה אבל ראיתי שהם מבינים שאם המחנה לא יהיה מאוחד אין להם סיכוי".

אופיר פינס. צילום: אסף קליגר
אופיר פינס. צילום: אסף קליגר