השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (רביעי) בתוכנית של ינון מגל ויואב לימור ב-103FM לפסק הדין שניקה את מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניסו שחם ממרבית ההאשמות נגדו: "לא קראתי את פסק הדין אך קראתי את התקציר ואני חושב שניסו שחם אינו צריך להסתובב בין אולפנים ולדבר על עוולות. הכרעת הדין מתארת תופעה מבישה ופסולה שהתקיימה במשטרת ישראל. המבחן שלו אינו רק מבחן פלילי אלא גם ציבורי, בתור מי שעליו לשמש כמופת בהתנהגותו. אני מקווה שבמשטרה של היום אין עוד תופעות שכאלה. כיום קצינים ושוטרים נבדקים בפוליגרף באופן תקופתי והם יודעים שיש השלכות למעשים שהם ביצעו בעבר".
יואב לימור התייחס לדבריו: "אני נפעם מהדברים שאמרת כאן. טענת שעל אנשים המחזיקים בתפקידים בכירים לשמש כדוגמא ומופת וישנה משמעות למישור המוסרי של מעשיהם. מדוע אינך טוען את אותם הדברים גם לגבי הקולגות שלך בממשלה שחשודים בפלילים?"
"אדם צריך ליהנות מחזקת החפות עד שישנה קביעה שיפוטית של גורם מוסמך", טען השר ארדן. "גם הקביעות שאני התייחסתי אליהן היו לאחר דברי השופט. פרשות ראש הממשלה טרם הגיעו ליועץ המשפטי לממשלה, כעת ישנה מחלוקת לגבי העובדות ואני לא יודע את הפרטים. אני לא אסכים לקבל מתנות אך אני ממתין בסבלונות לעובדות ולא מסתמך על פרסומים עיתונאיים".

בנוסף התייחס ארדן להחלטת לפתוח מחדש את מתקן חולות טרם חקיקתה של פסקת ההתגברות על בג"ץ: "אני מאמין שהכוונה של ראש הממשלה הייתה לפתוח מחדש את המתקן תוך קידום פסקת ההתגברות וחיקוק מחדש של החוקים שבג"ץ ביטל בסוגיית המסתננים. המתקן אמור היה לאפשר שהייה של מסתננים אך בג"ץ מיהר לסרס את האפקטיביות של המתקן. אין שום היגיון לפתוח את המתקן מבלי שמיישמים את פסקת ההתגברות ומאשרים לחוקק את החוקים שבג"ץ ביטל. ראש הממשלה פועל בנושא ואפשר לדון אם זה תקין או לא שהוא נפגש עם נשיאת העליון במצבו המשפטי, אך אני חושב שמדובר בצעד חשוב. על הממשלה להגיע עם עמדה נחושה וברורה כדי לשמור על המשילות. במידה ויהיה צורך נפיל את הממשלה ונלך לבחירות כדי לקבל את תמיכת העם בחיקוק פסקת ההתגברות. נדרש איזון בין הרשות המחוקקת, הרשות השופטת והרשות המבצעת".



על האלימות בדרום והיעדר האכיפה המשטרתית ביישובים הערבים ברחבי הארץ טען השר: "לא כל רצף כותרות עיתונאיות דוברות אמת. כשנכנסתי לתפקידי ביצעתי תחקיר מעמיק בנושאים הללו, מצאתי שאכן קיים מחסור חמור באכיפה ושירותי משטרה במגזר הלא יהודי בצפון ובדרום ולכן הקציתי תקציב מיוחד לנושא למען הקמת 17 תחנות משטרה חדשות באזורים אלו. מדובר בהזנחה שנמשכה עשרות שנים ולא נצליח לסגור את הפער תוך שנה אחת בלבד. האכיפה המחודשת הניעה מחדש פעולות שהיו צריכות להיעשות ממזמן כמו הריסת מבנים בלתי חוקיים בנגב, פינוי יישוב אום אל חיראן ועוד. יש בישראל מאות אלפי ערבים שאף אחד לא דרש מהם לציית לחוק הישראלי ויש לשים לזה סוף". 
"עדיין לא קיבלנו את כל ההחלטות בנוגע לחלקים שלמים בציבור של מדינת ישראל ואני מסכים שיש לזרז את זה", הדגיש השר. "בישראל ישנם 300 אלף אזרחים בדואים שהקרקעות של רובם אינם מוסדרים ואיש לא עצר אותם מתופעת הפוליגמיה שאפשרה להם להוליד ילדים רבים שלא נכנסו למסגרות החינוך הקיימות בארץ. המשטרה לבד לא תפתור את הסיפור אם לא יהיו החלטות ואם לא תהיה מדיניות מסודרת. אני עושה את כל שאני יכול כדי להאיץ את האכיפה ויש לכך תוצאות".
עריכה: איתמר זיגלמן