מזכיר המדינה האמריקאי הנכנס מייק פומפאו צפוי לבקר ביום ראשון בישראל, כך אישר היום (חמישי) גורם מדיני. פומפאו, שמינויו צפוי להיות מאושר במהלך היום בסנאט, ישהה במדינה פחות מיממה ובמהלכה ככל הנראה ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זהו ביקורו הראשון בתור מזכיר המדינה, אך לא הראשון במדינה, שכן הוא ביקר בישראל שלוש פעמים בעת שכיהן כראש ה-CIA. 


כזכור, בחודש שעבר טראמפ פיטר את מזכיר המדינה הקודם, רקס טילרסון, בציוץ שכתב בטוויטר. בחשבון הטוויטר הרשמי של הנשיא נכתב: "פומפאו יעשה עבודה טובה". הוא הוסיף והודה לטילרסון על תפקודו. פומפאו הוחלף על ידי סגניתו בארגון, ג'ינה האספל. כך תהפוך לאישה הראשונה שעומדת בראש ארגון הביון. עם זאת, מינוייה לתפקיד טרם אושר בסנאט.

"גאה למנות את ראש ה-CIA, מייק פומפאו, כמזכיר המדינה החדש", הסביר, "מייק היה מצטיין המחזור באקדמיה הצבאית ושירת בצבא האמריקאי". טראמפ הוסיף: "מייק סיים בהצטיינות תואר במשפטים בהאוורד והיה חבר בבית הנבחרים". הנשיא המשיך: "ג'ינה האספל, סגנית ראש ה-CIA, תחליף אותו בתפקיד, וכך תהפוך להיות אישה הראשונה בתפקיד. מדובר במעמד היסטורי". הוא סיכם "הם עבדו יחד במשך למעלה משנה והם מכבדים אחד את השנייה". 
 
האספל אמרה לאחר המינוי כי "אחרי 30 שנה שבהן שירתתי ב-CIA, זה היה כבוד בשבילי לשרת כסגנית ראש הסוכנות לצדו של מייק פומפאו. "אני אסירת תודה לנשיא טראמפ על ההזדמנות וחשה ענווה לאור האמון שלו בי".