לקראת כינוס מועצת הביטחון של האו״ם היום (חמישי) בשעה 17:00 והצפי להמשך ההפגנות מול גדר המערכת ברצועת עזה, שיגר מנכ"ל בצלם, חגי אלעד, מכתב למזכיר הכללי של האו"ם, אנטוניו גוטרש, בו מפורטים שמות כל 35 המפגינים הפלסטינים שנורו למוות על ידי ישראל בשבועות האחרונים, ארבעה מהם קטינים. 



במכתב, קורא בצלם לאו״ם לפעול "ככל שביכולתו – ובאחריותו – כדי להגן על חיי הפלסטינים ולעמוד על קיום הנורמות הבינלאומיות", במטרה "להביא להפסקה מידית של הירי הבלתי חוקי באש חיה נגד מפגינים בלתי חמושים בעזה". 



השבוע השני של צעדת השיבה בעזה. צילום: רויטרס
השבוע השני של צעדת השיבה בעזה. צילום: רויטרס



"רבים מהם מתו מיד, או זמן קצר לאחר שנפגעו", נכתב במכתב. "כמו פלסטינים רבים אחרים בעזה, סביר מאוד כי הם מעולם לא זכו לצאת מחלקת האדמה הקטנה – אשר גודלה בערך מחצית מגודלה של העיר ניו-יורק – שהיא רצועת עזה. הם חיו את חייהם ללא זכויות פוליטיות, נטולי תקווה לעתיד אחר, כפופים לחלוטין להחלטותיה של ממשלת ישראל ולמדיניותה".
המכתב מבהיר כי מניסיון העבר עולה כי ישראל איננה מעוניינת לחקור מקרי הרג אלה, וכי "החקירה" עליה הכריזה ישראל לאחרונה לגבי חלק מהמקרים, איננה אלא "חלק ממצג שווא שנועד ליצור את הרושם שישראל מקפידה על חובתה על פי חוק לחקור", וזאת על מנת "לנסות לדחות ולמנוע חקירות מצד גורמים בינלאומיים".

חגי אלעד נואם לפני מועצת הביטחון. צילום: צ'לסי ברלין, בצלם USA
חגי אלעד נואם לפני מועצת הביטחון. צילום: צ'לסי ברלין, בצלם USA
במכתב מדגיש בצלם כי "בניגוד למדינות רבות אחרות המפרות את זכויות האדם, ישראל מתעקשת כי פעולותיה הבלתי חוקיות עומדות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי, טענה אותה היא מבססת על פרשנויות משפטיות מופרכות אשר מרוקנות את הנורמות של המשפט הבינלאומי מתוכן. לאפשר לישראל להמשיך לירות במפגינים לא חמושים בתואנה שירי כזה הנו חוקי, יערער את המאמץ הגלובלי להגן על זכויות האדם בעידן שלאחר מלחמת העולם השנייה, כאשר הפלסטינים הם אלו אשר נכפה עליהם לשלם את המחיר".