הקוריאות ישפיעו על איראן? הפסגה ההיסטורית בין מנהיגי קוריאה הצפונית ושכנתה מדרום עשויה להשפיע לחיוב על מירוץ החימוש במזרח התיכון, כך מעריך שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי כ"ץ, ההתפתחות בחצי האי הקוריאני צריכה לתת לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אפשרות טובה יותר להביא לשינוי הסכם הגרעין עם איראן.

"יהיה לו יותר לו יותר כוח מול איראן ואולי גם מול האיחוד האירופי כדי לשכנע אותו לא להיות החוליה החלשה בקואליציה נגד הרפובליקה האסלאמית", אמר השר הישראלי על טראמפ. "אני חושב שזה יהיה טוב מאוד אם קוריאה הצפונית תצא מעסקי הגרעין. זה יהיה גם טוב למזרח התיכון משום שיש קשר של טכנולוגיית טילים בין פיונגיאנג לטהרן".
לדברי כ"ץ, יש שיתוף פעולה בין שתי המדינות בפיתוח טילים בליסטיים ולישראל יש את הראיות לכך. "עכשיו זה הזמן להיות קשוחים מול איראן", אמר כ"ץ.

שר המודיעין התייחס גם לנוכחות האיראנית בסוריה: "הם לא חייבים להיות שם. זה לא אומר שנתקוף כל חייל איראני שנמצא בסוריה, אבל בסיסים צבאיים, מאגרי תחמושת וטילים מתוחכמים? זה כן".
על האפשרות שרוסיה תספק לסוריה טילי S-300 להגנה אווירית, אמר השר כ"ץ כי הם מדברים על טילים מתקדמים, אבל לא אמרו S-300. "באופן אישי, קשה לי להאמין שפוטין יתן לאסד טילי S-300, בגלל שזה הקלף המרכזי שלו בשיחות עם ישראל. אם הוא יספק את הטילים, על מה הוא ידבר איתנו אחר כך?"