מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את חוק הלאום בקריאה ראשונה ברוב של 64 תומכים מול 50 מתנגדים. הצעת החוק, שעוררה מחלוקות רבות, מעגנת בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, ואת עקרון קיבוץ הגלויות.
לקראת הקריאה השנייה והשלישית מתכוונים בקואליציה להכניס לחוק הלאום שינויים בהתאם לדרישת סיעת כולנו. לפי הנוסח שיובא היום לאישור בקריאה ראשונה, ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל, תותר התיישבות נפרדת ליהודים וערבים והשפה הרשמית של המדינה תהיה העברית, בעוד שלערבית יהיה מעמד מיוחד.
מלבד חוק הלאום הובאו אתמול, ביומו הראשון של מושב הקיץ, לאישור המליאה שורה של חוקים נוספים הדורשים נוכחות מלאה של חברי הכנסת, ובהודעות שנשלחו בוואטסאפ לח"כים מהקואליציה נאסר עליהם להיעדר או להתקזז. בין היתר, מדובר בהצעת חוק ממשלתית שיזמה שרת המשפטים שקד, המסמיכה את הקבינט להורות על פתיחה במלחמה, וזאת במקום המצב הנוכחי המצריך את אישור הממשלה כולה.

הצעת חוק נוספת שתועלה היום לדיון המליאה מגיעה מח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד), המבקשת למנוע ממועמדים שהורשעו בטרור להתמודד בבחירות לכנסת. עוד תובא לאישור המליאה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק יסודות המשפט - עקרונות המשפט העברי, של יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) וקבוצת חברי כנסת.