שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר (שלישי) כי המצגת שערך אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכיחה כי כל יסוד הסכם הגרעין עם איראן היה "רמייה ושקר", וכי למשטר האייתוללות תמיד הייתה כוונה לפתח פצצה גרעינית. השר הוסיף כי יש לתקן את ההסכם או לבטלו, וכי התיקון חייב לכלול פיקוח על תוכנית הטילים של טהרן.
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני


"זה מוכיח מעבר לכל ספק שכל יסוד ההסכם הוא רמייה ושקר", אמר בנט בראיון לכאן ב'. "אחד מתנאי היסוד שלו היה הצהרה שלאיראן לא היו מימדי פעולה צבאיים בתוכנית הגרעין וכעת יש לנו מסמים שמוכיחים מעבר לכל ספק: המטרה האיראנית היתה להגיע לפצצה גרעינית. גם ארה"ב הגיבה שיש הרבה מידע משמעותי וחדש באותה מצגת שהגיע למדינת ישראל".שר החינוך חלק על דבריו של מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית לשעבר עוזי עילם, לפיהם המסמכים אינם מוכיחים הפרה איראנית של ההסכם עם המעצמות. "לצערי הוא שוגה בכך שכל יסוד ההסכם אומר שאין להם מטרות צבאיות ושמעולם לא הייתה כוונה צבאית", אמר בנט. "זה כמו שתעשה חוזה על בית ותשכח להגיד שהבית לא שייך לך. אז אולי הם לא הפרו אבל יש משהו בבסיס של ההסכם שמבטל אותו. צריך לתקן אותו ואם לא אז לבטל. פיקוח על ההעשרה על כל החלק הצבאי - לעשות ביקורת על איזה בסיס זה לוקח חודשים, זו בדיחה".

בנט הוסיף: "הם 20 פעם יכולים כבר לנקות את האזור. היום ההסכם לא נוגע בטילים כי האיראנים אמרו: 'חבר'ה מה איכפת לכם שנפתח טילים? מעולם לא הייתה לנו כוונה צבאית'. עכשיו כשיודעים חייבים לכלול מניעת טילאות בין יבשתית".
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

בנט אמר כי מלחמה עם איראן בסוריה אינה בלתי נמנעת אך כי יש להמשיך להיאבק ב"זרועות התמנון" שהיא שולחת באזור. "אני לא חושב שמלחמה היא דבר בלתי נמנע", אמר השר. "אם נמשיך באסטרטגיית ראש התמנון, כלומר בפגיעה בכל הזרועות שפוגעות בישראל, גם עזה, גם ביו"ש, גם סוריה - זה הכל איראן. אם נקנה לנו כמה חודשי שקט אבל בקצה נפגוש את איראן בגבולות שלנו. אנחנו לא נחזור על השגיאה הזו".
השר התייחס גם לאסון בנחל צפית בו נהרגו 10 מתלמידי מכינת "בני ציון" ואמר כי סוגיית הפיקוח על המכינות הקדם-צבאיות תטופל. "אני קטעתי את הנסיעה שלי והגעתי שלשום בלילה לישראל ומאז ביקרתי את כל 10 המשפחות של הנערות וצור הנער ורציתי להגיע לכל אחת ואחת מהן, וזה לא קל קרה פה אסון נורא", אמר בנט. "קרה פה מצב שהמכינות מנהלות בעצמן את כל תהליך הטיולים במשך 25 שנה. אנחנו עכשיו מנהלים קדימה כדי שכל הורה ששולח את ילדו יקבל אותו בחזרה בחיים". 

מנהיג הבית היהודי הוסיף: "החוק הוא שמשרד החינוך והביטחון מתקצבים ביחד את המכינות, המדינה לא מפקחת על פעולה בכל העמותות. זה מה שבודקים עכשיו - איך לתקן כדי שימשיכו לצאת לטיולים אבל בבטחה. הדברים האלה לא סותרים. זו המחויבות שלנו להורים".