"זו הייתה הופעת חייו של נתניהו", התלהב פרשן מעריב בן כספית, שהתייחס הים (שלישי) ב-103FM לחשיפה של נתניהו אתמול על תוכנית הגרעין של איראן. "נתניהו הוכיח שלא היה ולא יהיה אדם כמוהו שעסק בקפדנות בנושא האיראני", הוסיף כספית. לדבריו, "אם אפשר היה להחתים את נתניהו להיות הפרזנטור של מדינת ישראל לעולמי עד הוא היה עושה זאת באופן מושלם. אתמול נתניהו שכנע את המשוכנעים, טראמפ חשב כמוהו לפני הארכיון ואחרי הארכיון. אם העולם לא היה חושב שהאיראנים שקרנים הוא לא היה דן עמם מחדש על הסכם הגרעין". עוד הדגיש: "לא הוצג האקדח המעשן שאחרי הסכם הגרעין איראנים הפרו אותו והמשיכו לייצר את פצצת האטום".



"אם תעשה משאל ציבורי בארצות הברית תגלה שאנשים לא מתעניינים בנושא האיראני", הוסיף הפרשן, "מי שמתעסק בכך הם המנהיגים האירופאים והאמריקאים. המשנה לראש המוסד לשעבר רם בן ברק שאל כאן בשידור האם היה נכון לחשוף את המידע הזה והאם לא נגרם נזק לעבודת המוסד. בניגוד לעמדתו, אני מעריך שראש המוסד יוסי כהן לא בהכרח התנגד לחשיפת המסמכים בפומבי על ידי נתניהו. אצל מאיר דגן זה לא היה קורה".

"נתניהו חשף בפני כל העולם כיצד ישראל פעלה כדי להשיג את החומרים והאיראנים מבצעים כעת בדק בית כדי להבין איך לקחו להם את המידע וכיצד להיערך לפעם הבא. אני תוהה אם נתניהו היה יושב עם מקרון וטראמפ בארבע עיניים הוא היה משיג את אותו אפקט. ההבדל בין ההחלטה להציג את המידע בפומבי לבין לספר אותו בחדרי חדרים הוא המשחק הציבורי שיביא לו 40 מנדטים. לפני הצגת המצגת נתניהו פחד מבחירות ,ייתכן שמחר יגיע סקר בו הוא יקבל תמיכה מחודשת. כרגע אין בחירות אך מחר בבוקר זה כבר יכול להשתנות".
עריכה: איתמר זיגלמן