יושב ראש (יו"ר) הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתכוון לנקוט במספר צעדים חריפים נגד ישראל, בהם הקפאת ההכרה בה, והתנייתה, כמו גם את מימוש ההסכמים שחתומים איתה, בהכרה של ישראל במדינת פלסטין, כך פורסם היום (רביעי) "אל חיאת". לפי יו"ר הרשות, האסיפה הלאומית צפויה "לקבל החלטות חשובות ורציניות בנוגע ליחסים עם ישראל ואמריקה ולהפסיק את מימון שירותי פקידי הרשות בעזה".



גורמים פלסטינים המקורבים ליו"ר הרשות מסרו ל"אל חיאת" כי נאומו באסיפה, שיתקיים מחר, יהווה את הבסיס להחלטותיה. במסגרת דבריו, כאמור, הוא יבקש להקפיא את ההכרה בישראל ולהשעות את ההסכמים שנחתמו עמה עד שתכיר במדינת פלסטין.



ד"ר אחמד מג'דלאני, חבר הוועד הפועל של אש"ף, ציין גם כי "אש"ף ייקח החלטה להפסיק את מימון ההפיכה בעזה", והסביר: "נקבל החלטות שהיינו צריכים לאשר לפני 11 שנה, כאשר ההפיכה התבצעה. הגיע הזמן שהרשות תפסיק לממן את שלטון חמאס".



גרינבלט ואבו מאזן. האמריקאים לא אהבו לשמוע את דבריו. צילום: רויטרס
גרינבלט ואבו מאזן. האמריקאים לא אהבו לשמוע את דבריו. צילום: רויטרס



אתמול, במהלך כינוס של האסיפה הלאומית הפלסטינית, טען אבו מאזן כי "שנאת היהודים באירופה לא נבעה מדתם, אלא מתפקידם החברתי, מעיסוקם בבנקים ובהלוואה בריבית". לדבריו, "היהודים הללו, אשר עברו לאירופה, היו נתונים כל 15-10 שנה לטבח בידי מדינה כלשהי, מן המאה ה-11 ועד השואה. ולמה היא התרחשה? הם אומרים 'כי אנו יהודים'". 



מלבד זאת, המנהיג הפלסטיני הביא כראייה את דבריהם של "שלושה יהודים", ביניהם לא אחר מאשר של הרודן הסובייטי יוזף סטאלין (שאינו יהודי), כדי לבסס את הטענה כי שנאת היהודים באירופה נבעה מעיסוקם בבנקאות ובהלוואה בריבית. אבו מאזן הוסיף, בהתעלמו מעלילת הדם בדמשק במאה ה-19 ומפרעות הפרהוד בעיראק ב-1941, כי "יהודים חיו בארצות הערביות במשך שנים, ובמשך 1,400 שנים לא ננקטו שם פעולות נגד היהודים בשל היותם יהודים".



נציגי הממשל בוושינגטון לא אהבו לשמוע את דבריו של יו"ר הרשות. השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, צייץ בטוויטר כי "דברי הנשיא עבאס אתמול ברמאללה, בפתיחת הקונגרס הלאומי הפלסטיני, חייבים להיות מוקעים על ידי כל ללא תנאי. הם מאוד מצערים, מטרידים ומייאשים. שלום לא יכול להיבנות על בסיס כזה".