שר האנרגיה יובל שטייניץ התפוצץ היום (רביעי) מזעם על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בעקבות נאומו, בו טען כי "השנאה ליהודים באירופה נבעה מעיסוקם בהלוואה בריבית". בדברים שנשא במליאת הכנסת קרא השר לפלסטינים "להעיף את האנטישמי הרשע הזה לכל הרוחות".



"אני רוצה לומר בצורה חדה ברורה ואפילו בוטה, לכל הפלסטינים - תעיפו את האנטישמי הזה לכל הרוחות", אמר שטייניץ בהתבטאות יוצאת דופן מבחינתו.



"הרשע הזה", המשיך, "שאני מזה שנים טוען שהוא אנטישמי באידאולוגיה שלו הרבה יותר ממנהיגי איראן ומערפאת, הוא באמת אנטישמי באופן עמוק, שמאמין שהיהודים הם דבר נורא,  שאין עם יהודי ואין להם זכות להגדרה עצמית, ולמדינה משלהם. הוא סובר גם שלאירופים היו סיבות טובות להרוג אותנו. תעיפו את אבו מאזן לכל הרוחות, הוא המכשול הכי גדול לשלום".



"מה יצא לכם מאבו מאזן?", תמה שטייניץ. "כלכלה טובה? יש שלום? מה יצא לכם בעזה שאבו מאזן במודע חונק אותה, וניסה לגרום לנו לספק פחות חשמל לרצועה? מה יצא לכם מהאיש שלא מעביר משכורות כדי שלעזתים יהיה פחות כסף לקנות אוכל, ואז הם ילכו לגדר? מה יצא לכם מאבו מאזן הרשע, האנטישמי הזה במשך 12 שנים?".



יעלון. "אבו שקר". צילום: אריאל בשור
יעלון. "אבו שקר". צילום: אריאל בשור



את דבריו, סיכם באומרו כי "אם אתם רוצים לתת צ'אנס לשלום תעיפו את המנהיג האנטישמי ביותר בעולם לכל הרוחות. הוא גורם לכם רק נזק. האנטישמיות שלו לא מועילה לכם, ולא שיפרה את מצבכם באינטש ב-12 השנים האחרונות".



יעלון: "אבו מאזן הוא אבו שקר"



שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון לא נותר אדיש אף הוא לדבריו של המנהיג הפלסטיני. "אבו-מאזן הוא ערפאת בעניבה ובחליפה - הוא אבו שקר. אותה אנטישמיות ושנאת ישראל תחת ארשת 'כאילו' מתורבתת", אמר יעלון.



לטענתו, "אסור לטעות, אבו-מאזן הוא לא פרטנר למה שרבים בציבור הישראלי האמינו בו. הפגיעה בישראל והשנאה ליהודים חשובות לו יותר מעתידו של הציבור שאליו הוא לכאורה מחויב. כל מי שעיניו בראשו מבין שמדובר באנטישמי, ולא מישהו שניתן להגיע איתו להסכמות היסטוריות. אסור שהאיש הזה ישאיר אפילו שריטה קלה על קיר הברזל שלנו!".