פינג פונג חריף של תגובות: תנועת הליכוד הגיבה היום (רביעי) לראש "יש עתיד", יאיר לפיד, שטען מוקדם יותר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף מידע ביטחוני מטעמים פוליטיים במהלך מסיבת העיתונאים יוצאת הדופן על איראן, והאשים אותו בניצול פוליטי של נושאים ביטחוניים.



"אפילו בנושא בעל משמעות לביטחונה של ישראל, יאיר לפיד מעדיף לצייץ ולקשקש מטעמים פוליטיים", נכתב בתגובה מטעם הליכוד. עוד נאמר בה כי "בניגוד לדבריו ההזויים, ההחלטה לפרסם את הארכיון הגרעיני של איראן התקבלה במשותף על ידי כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים. כשהניסיון הצבאי שלך מסתכם בשירות בעיתון ״במחנה״, זה מה שיוצא. מוטב שמי שלא עוזר, לפחות לא יפריע".



"משהו קרה לנתניהו"



ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה כי מדובר בהשתלחות אישית, שנובעת מכך שאין לנתניהו תשובה עניינית לטענות לפיד. "כשאין לנתניהו מה לענות על בקורת מנומקת ומכבדת העוסקת בפגיעה בביטחון ישראל, הוא עובר להשתלחויות אישיות מהסוג הנמוך ביותר", נאמר בתגובה. עוד הוסיפו במפלגת האופוזיציה כי "ראש ממשלה בישראל לא אמור לרדת לסגנון כזה. בייחוד לא אותו ראש ממשלה שמינה בעבר את לפיד לחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ואף הפקיד בידיו תחומים אסטרטגיים רגישים במיוחד".



ביש עתיד חזרו על הטענה כי נאום נתניהו סיכן את ביטחון ישראל ואמרו כי "זוהי הוכחה נוספת לכך שלנתניהו קרה משהו. בעבר לא היה נוהג כך. במקום להשתלח ראוי שראש הממשלה יכיר בכך שחשיפת מקורות מודיעיניים בשידור טלוויזיה היתה טעות ביטחונית ומדינית חמורה ויתמקד במזעור נזקים בזירה הבינלאומית. אם בעקבות השידור שלו ארה"ב תהיה היחידה שתפרוש מהסכם הגרעין ואיראן תחזור להעשרת אורניום ולפיתוח תוכנית הטילים שלה, יגרם נזק חמור עוד יותר לביטחון הלאומי".



"ההחלטה התקבלה עם גורמי הביטחון". נתניהו מציג את ארכיון הגרעין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
"ההחלטה התקבלה עם גורמי הביטחון". נתניהו מציג את ארכיון הגרעין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



"בקהילת המודיעין יש לא פחות מזעזוע"



כזכור, ח"כ לפיד תקף היום בחריפות במליאת הכנסת את נתניהו, שחשף שלשום את מסמכי תוכנית הגרעין האיראנית. "מאיר דגן או תמיר פרדו לעולם לא היו מסכימים לחשיפה כזאת של מסמכים. בתוך קהיליית המודיעין יש לא פחות מזעזוע מהחלטה לפרסם את החדירה המודיעינית הזאת בטלוויזיה בצורה הזאת", טען לפיד. 



לדברי יו"ר יש עתיד, "האיראנים נמצאים כעת בעיצומו של מבצע לתיקון פרצות. הם ראו את המשדר והוציאו לדרך מבצעי סיכול. בשביל להגיד שאיראן משקרת אתה חושף מסמכים מודיעיניים רגישים". לפיד טען עוד כי ישראל תשלם מחיר על מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה: "אני אומר בדאגה הולכת וגוברת, קרה משהו לנתניהו. הוא עושה טעויות שלא עשה בעבר. אנו נשלם על הטעות הזאת גם מודיעינית וגם מדינית. הטעויות האלו קורות בשבוע שבו הכנסת מאשרת שאפשר לצאת למלחמה רק באישור ראש הממשלה שר הביטחון". 



לפיד גם התייחס לחוק הלאום, שעבר אתמול בכנסת בקריאה ראשונה: "יש עתיד תומכת בחוק הלאום בגרסה של הליכוד, שאותה הניח בני בגין. זוהי הגרסה שאני מניח היום על שולחן הכנסת. לא הגרסה העקומה, המפלה, הרשלנית והבעייתית שהונחה לפני יומיים. אלא הגרסה החכמה, הבהירה והמאחדת של ח"כ בגין. לא שינינו אות".