שרת המשפטים איילת שקד צפויה להעלות ביום ראשון את פסקת ההתגברות להצבעה בוועדת שרים לחקיקה. לדברי לשכתה, היא תדרוש שפסקת ההתגברות תהיה רחבה, ולצורך ההתגברות יידרש רוב של 61 ח"כים בלבד ולא 70 כפי שדרש היועמ"ש מנדלבליט. 
למרות שיו"ר כולנו משה כחלון צפוי להתנגד להצעה, היא צפויה לעבור בוועדה. בלשכת השר כחלון מוסרים ל'מעריב' שהשר כחלון טרם החליט אם יטיל ווטו על קידום ההצעה או שיסתפק בהתנגדות. "כשנגיע ליום ראשון נחליט", אמרו בלשכת שר האוצר. 
בתחילת השבוע נפגשו נשיאת העליון אסתר חיות והמשנה לנשיאה חנן מלצר עם נתניהו ושקד והביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק ובניגוד למנדלבליט, היא סרבה לענות על השאלה באיזה רוב של ח"כים היא תסכים לחקיקת חוק שנפסל בבג"ץ.

כפי שפורסם ב"מעריב" בשבוע שעבר, חיות סבורה כי ניתן לחוקק פסקת התגברות, אך רק ברוב של 70 חברי כנסת. המשמעות היא כי במקרה שבו בג"ץ יפסול חוק בטענה כי נוגד את אחד מחוקי היסוד של המדינה, הכנסת תתבקש לגייס רוב מיוחד של 70 חברי כנסת, גדול יותר מקואליציה ממוצעת, כדי להתגבר על הפסיקה.
 
תפיסה זו נשענת על המלצות ועדת נאמן משנת 2004, שדנה בזמנו באפשרות לחוקק את חוק יסוד: החקיקה, ובו פסקת ההתגברות. המלצת הוועדה הייתה כי במקרה של רצון הכנסת להתגבר על פסילת חוק על ידי בג"ץ היא תתבקש לגייס רוב של 70 חברי כנסת. בבית היהודי מתנגדים בתוקף לדרישה להשגת רוב של 70 ח"כים, ומתריעים כי במקרה זה החוק יהיה כמעט בלתי ניתן ליישום. זוהי גם הדעה הרווחת בקרב מרבית חברי הכנסת בליכוד. מנגד ישנם שרים בליכוד, בהם השרים יובל שטייניץ וצחי הנגבי, הסבורים כי יש מקום לחוקק פסקת התגברות במתכונת שלא תפגע במערך היחסים בין הרשויות ותשמר את העצמאות של כל רשות.