ארבעה ימים אחרי שהעלה לרשת פוסט בו האשים את אוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין בביזוי זכרם של הנספים באסון נחל צפית, ושלושה ימים לאחר שהתגלה כי לא היה מקרה שכזה, הסיר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את הפוסט מהרשתות החברתיות. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה להסרת הפוסט והאשימה את נתניהו בהסתה והסתרת עובדת הסרת הפוסט מטעמים גזעניים.



"ראש ממשלת ישראל: משקר, מתגזען, מסית, לא מתנצל. פגע וברח. פוגע לשווא, ובורח בלי מלת התנצלות כשאף אחד לא שם לב". גם חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) האשים את נתניהו באי עשיית חשבון נפש,וכתב בחשבון הטוויטר שלו "אחמד טיבי בטוויטר: ששש... בשקט בשקט, שלא ישימו לב לפאדיחה. התנצלות? פחחחח חשבון נפש והכרה בטעות? ממש רמז עדין מהכיוון של צוקרברג? כנראה".





התנהגות מבישה שלא הייתה. הפוסט של נתניהו נגד סכנין, צילום מסך
התנהגות מבישה שלא הייתה. הפוסט של נתניהו נגד סכנין, צילום מסך



ח"כ איימן עודה, טען כי הסרת הפוסט על ידי ראש הממשלה לא מספיקה ודרש התנצלות מנתניהו: "דרושה כעת התנצלות. זו לא חוכמה להסית בקול גדול ואז בשקט בשקט להתקפל ולמחוק. ראש הממשלה הוא לא סתם צייצן פופולרי, השקרים שהוא מפיץ הופכים בן רגע לאלימות. ראש הממשלה שכח שהוא אמור לייצג את כלל האזרחים. זו ממשלת הימין הגזענית ביותר שנראתה בישראל. 20 אחוז מהאוכלוסייה סופגים גזענות שמחלחלת למטה היישר מהצמרת השלטונית". מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה לידיעה.



ח״כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הצטרף גם הוא לביקורת על ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו לא יכול להמשיך להתנהל בפייסבוק כמו נער מתבגר שמנסה לחמוק מהשגחת ההורים שלו. בתחילת השבוע האשים נתניהו ציבור שלם בלי לבדוק את העובדות. היום הוא חוזר בו בלי שום הבהרה או התנצלות. כראש ממשלה נתניהו חייב דין וחשבון לאזרחים שהסית נגדם".

הכרוז ביקש דקת דומייה בעברית, מספר ילדים לא הבינו דבריו





כזכור, מספר ימים לאחר אסון נחל צפית, בו טבעו למוות 10 בני ובנות נוער, החליטה הנהלת ליגת העל לערוך דקת דומייה לזכרם. במהלך המשחק של קבוצת בני סכנין מול הפועל רעננה מספר ילדים שהיו בקהל דיברו במהלך דקת הדומייה ובאתר העינטרנט הימני שבע טענו כי נשמעו שריקות ואוהדי סכנין ביזו את דקת הדומיה. נתניהו העלה לחשבון הפייסבוק שלו פוסט המגנה את שריקות הבוז, ודרש התנצלות מהקבוצה וראשי המגזר הערבי.



עם זאת בבחינת ההקלטות מהמשחק, ומעדויות הנוכחים במגרש, לא נקראו קריאות בוז, והילדים שדיברו ביניהם בזמן הקריאות לא הבינו כי מדובר בדקת דומיה, וזאת מכיוון שהכרוז שהודיע עליה דיבר בעברית ולא בערבית, שפתם. עם זאת בימים לאחר ההודעה לא התנצל נתניהו על ההאשמות שפרסם, וכאמור רק היום הסיר את הפוסט.